Informacje

Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen; Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen / autor: Źródło: Twitter PKN Orlen
Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen; Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen / autor: Źródło: Twitter PKN Orlen

PKN Orlen uruchomił nowy sposób płatności na stacjach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 29 października 2018
  • 14:31
  • 2
  • Tagi: aplikacja konument paliwa PKN Orlen płatność stacje paliw tankowanie
  • Powiększ tekst

PKN Orlen wprowadził nową funkcjonalność w aplikacji Orlen Mobile, dzięki niej kierowcy będą mogli płacić za paliwo bezpośrednio przy dystrybutorze. Jak mówił Daniel Obajtek, prezes PKN Orlen, rozwiązanie to jest dedykowane tym kierowcom, którzy przyjeżdżają na stacje tylko po to, aby zatankować.

Uruchamiamy rewolucyjne rozwiązanie, to rozwiązanie uruchamiamy na 1.300 stacjach. Przyjeżdżasz, tankujesz, wyciagasz telefon przykładasz do dystrybutora, płacisz odjeżdżasz. W ten sposób oszczędzamy czas. Są klienci, którzy przyjeżdząja tylko po to aby zatankować i to rozwiązanie jest dedykowane dla nich. – mówił Obajtek.

Jak dodała Patrycja Klarecka, członek zarządu PKN Orlen, „to rozwiązanie jest bezpieczne chroni dane osobowe, korzysta z najnowszych rozwiązań jeśli chodzi i transakcje ponieważ nie są przekazywane numery karty tylko jej wirtualny kod”.

Zgodnie z zapowiedzią podobne rozwiązanie jest stosowane w sieci 406 stacji Benzina w Czechach, należących do PKN Orlen. Na pozostałych stacjach będzie dostępna do końca roku.

Jak informuje PKN Orlen, nowa wersja aplikacji dostępna na systemy IOS i Android, umożliwia dokonanie płatności poprzez zeskanowanie kodu QR znajdującego się na dystrybutorze. Aby korzystać z usługi, wystarczy dokonać rejestracji oraz dodać swoją kartę płatniczą z odblokowaną możliwością płatności internetowych. Z aplikacji mogą skorzystać osoby indywidualne i prowadzące działalność gospodarczą.

Jak mówił, cytowany w komunikacie, prezes PKNOrlen, „rekordowe wyniki odnotowywane w tym roku przez segment detaliczny, potwierdzają, że wprowadzane zmiany na stacjach wpisują się bardzo dobrze w oczekiwania rynku”.

Z jednej strony konsekwentnie rozwijamy ofertę paliwową i pozapaliwową, wprowadzając również wysokiej jakości produkty od polskich producentów. Z drugiej zaś podnosimy standardy obsługi kierowców. Płatności mobilne to kolejny krok mający na celu podniesienie satysfakcji klientów, umożliwiający skrócenie czasu związanego z tankowaniem aut. Niedawno otworzyliśmy najnowocześniejszą stację w Europie ORLEN Drive, wprowadziliśmy usługę mobilnego kasjera. To wszystko sprawia, że umacniamy naszą pozycję i to właśnie nasza sieć wyznacza trendy na polskim, ale również europejskim rynku stacji paliw – powiedział Obajtek. 

Orlen dodaje, że usługa adresowana jest również dla tych klientów, którzy wolą już po zwolnieniu dystrybutora, bez pośpiechu, dokonać dalszych zakupów - w tym skorzystać z oferty gastronomicznej na stacji. W okresie promocji dla klientów, którzy po zapłaceniu rachunku za paliwo będą jednak chcieli skorzystać z oferty sklepowej i gastronomicznej.

Łącznie, w kraju i za granicą, PKN Orlen dysponuje blisko 2.800 nowoczesnymi stacjami paliw. Segment detaliczny jest jednym z filarów działalności Koncernu, który w tym roku wypracowuje rekordowe wyniki. W 3 kwartale 2018 roku segment detaliczny wypracował EBITDĘ wg LIFO na poziomie 723 mln zł. To oznacza wzrost o 113 mln zł (r/r). Do dobrego wyniku przyczynił się wzrost wolumenów sprzedaży na wszystkich rynkach, łącznie o 7 proc. (r/r) (w tym: w Polsce o 5 proc., w Czechach o 9 proc., na Litwie o 11 proc. i w Niemczech o 11 proc.).

Komentarze