Informacje

Mark Zuckerberg / autor: Wikipedia.org
Mark Zuckerberg / autor: Wikipedia.org

Facebook zmienia kurs. Idzie na walkę z dezinformacją

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 5 marca 2020, 10:00

  • Powiększ tekst

Szef Facebooka zapowiedział pomoc WHO w walce z dezinformacją. Zaoferował wsparcie bezpłatną reklamą i kontrolowaniem fake newsów związanych z koronawirusem.

Celem jest zapewnienie, by użytkownicy byli właściwie informowani o zagrożeniach i prewencji związanej z koronawirusem - podał w środę Reuters.

Damy WHO tyle bezpłatnych reklam, ile potrzeba, by reagować na temat koronawirusa, a także inne wsparcie rzeczowe - napisał Zuckerberg w swoim poście.

Użytkownicy, którzy wyszukują informacji Covid-19 na Facebooku, zobaczą teraz wyskakujące okienko, które przekieruje ich do strony WHO lub lokalnych służb medycznych w celu uzyskania najnowszych wiadomości - poinformował Zuckerberg.

Zuckerberg ponownie obiecał, że firma będzie usuwać z serwisu fake newsy i teorie spiskowe zgłoszone przez wiodące organizacje ds. zdrowia, by pomóc w walce z dezinformacją na temat epidemii. Facebook ma też współpracować ze światowymi ekspertami w dziedzinie zdrowia i udzieli „milionowego” wsparcia w reklamach innym organizacjom.

W lutym firma ogłosiła zakaz reklamowania produktów oferujących jakiekolwiek lekarstwa lub produkty mające zapobiegać zakażeniu.

Inne media społecznościowe również podjęły kroki w celu poprawy informowania o wirusie. Wyszukiwania koronawirusa na serwisie Pinterest kierują użytkowników na stronę z linkami do WHO i innych organizacji, podczas gdy sama WHO uruchomiło konto w aplikacji TikTok pod koniec ubiegłego tygodnia.

Czytaj też: Koronawirus w Polsce. Sytuacja pod kontrolą

PAP, KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych