Informacje

Black Week w Allegro / autor: Mat. Pras.
Black Week w Allegro / autor: Mat. Pras.

Allegro podsumuje Black Week 2020

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 grudnia 2020, 19:50

  • Powiększ tekst

Od 23 do 30 listopada klienci każdego dnia kupowali prawie 3,5 miliona produktów

Naszą ambicją jest oferowanie klientom najlepszych cen, szerokiego wyboru produktów i doskonałej realizacji dostaw. W listopadzie pobiliśmy kolejny rekord, ale nie osiągnęlibyśmy tego bez naszych sprzedawców. Chciałbym im wszystkim serdecznie podziękować - razem udostępniliśmy ponad 350 000 ofert w atrakcyjnych cenach, w których klienci mieli do wyboru miliony przecenionych produktów. Poza tym, mamy na uwadze jak ważna dla naszych klientów jest szybkość dostawy, dlatego cieszymy się z wprowadzonego w tym roku dodatkowego udogodnienia - możliwości dostarczenia przesyłki w sobotę - powiedział Francois Nuyts, Prezes Allegro.

Trwający 8 dni festiwal zakupów miał bardzo pozytywny wpływ na działalność partnerów Allegro. Sprzedający, którzy dołączyli do Black Week, sprzedali o ok. 250- 300% więcej produktów niż przeciętnego dnia. Jeszcze więcej zyskali ci, których oferty miały opcję darmowej dostawy Allegro Smart! 80% sprzedaży platformy w ramach ofert specjalnych Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych, którymi są zazwyczaj małe lub średnie firmy.

Podczas Black Week na stronę główną Allegro co sekundę wchodziło średnio 9 klientów. Najpopularniejszymi kategoriami, w których robili zakupy, były: elektronika, dom i ogród oraz produkty dla dzieci. 80% przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2  dni, a rekordowo szybka dostawa z laptopem HP EliteBook 840 G1 trwała 4 godziny 11 minut. Dzięki darmowym dostawom w ramach Allegro Smart! klienci zaoszczędzili ponad 45 milionów złotych na samych na kosztach dostawy. Fakty i liczby

Usprawnienia technologiczne, które pojawiły się w tegorocznej edycji Black Week na Allegro:

  • Filtr Black Week w wyszukiwarce Allegro - już na etapie wyszukiwania użytkownicy mogli zawęzić wyniki tylko do ofert, które objęte był promocją.

  • Weryfikacja cen - na platformie zastosowano wiele mechanizmów, aby mieć pewność, że wyświetlane ceny są uczciwe. Na przykład - regularna cena sprzedaży była średnią ceną z poprzednich 4 tygodni, a nie ostatnią sprzed promocji.

  • Algorytm rekomendujący najlepsze oferty był oparty o wcześniejsze wybory klientów.

  • Prostsza nawigacja po promocjach - na specjalnej stronie Black Week 2020 wyświetlane był trendy i najlepsze oferty z każdej kategorii. Elektronika

Wśród blisko 3 100 000 sprzedanych produktów wyróżnić można:

● 57 000 smartfonów,

● 66 500 smartwatchy oraz akcesoriów do nich,

● prawie 7 500 drukarek 3D,

● 23 000 komputerów osobistych,

● ponad 13 500 multifunkcyjnych urządzeń / drukarek,

● 14 000 ekspresów do kawy,

● 30 000 odkurzaczy,

● ponad 26 000 nawilżaczy i oczyszczaczy powietrza,

● blisko 110 000 słuchawek.

Ubrania i dodatki:

● 480 000 sztuk odzieży i bielizny damskiej,

● prawie 400 000 sztuk męskiej odzieży i bielizny,

● 245 000 akcesoriów (portfele, nakrycia głowy, rękawiczki, szaliki i szale),

● 104 000 sztuk damskiej biżuterii,

● 46 000 zegarków,

● 243 000 przedmiotów z podkategorii mody dziecięcej,

● ponad 230 000 par butów.

Zdrowie i uroda:

● 645 000 sztuk produktów do pielęgnacji urody,

● 315 000 produktów z grupy akcesoriów do manicure i pedicure,

● 185 000 produktów do makijażu,

● prawie 155 000 butelek perfum i wód toaletowych,

● prawie 142 000 sztuk akcesoriów do higieny jamy ustnej,

● prawie 200 000 suplementów diety. Dom:

● 3 700 000 sztuk artykułów dekoracyjnych:

○ dekoracje typowo świąteczne - 910 000 kupionych przedmiotów,

○ wystrój okien - 730 000,

○ zastawy stołowe i akcesoria kuchenne - 635 000,

○ pozostałe dekoracje i ozdoby - 500 000,

● wyposażenie biura - 1 000 000 produktów,

● meble - 300 000 produktów. Supermarket:

● prawie 1 400 000 artykułów, w tym m.in. kawy, herbaty, bakalie i orzechy oraz przyprawy,

● ponad 780 000 akcesoriów dla zwierząt domowych i 520 000 artykułów do sprzątania domu.

Motoryzacja:

● 470 000 narzędzi samochodowych i elementów wyposażenia garażu,

● ponad 500 000 części samochodowych,

● ponad 600 000 akcesoriów samochodowych i olejów silnikowych.

Książki, multimedia i zabawki:

● prawie 670 000 książek (głównie książki dla dzieci i młodzieży, beletrystyka, literatura popularna i non-fiction, książki naukowe i popularnonaukowe, poradniki oraz albumy),

● prawie 90 000 gier planszowych i karcianych (najszybciej sprzedającą się ofertą ze sklepu Allegro była gra Harry Potter: Hogwarts Battle z ponad 500 sztukami sprzedanymi poniżej 20 minut),

● ponad 60 000 nowych gier wideo (boxy) - najszybciej sprzedającą się ofertą była FIFA 21 na PS4 z ponad 500 egzemplarzami sprzedanymi poniżej 2 minut,

● ponad 2 000 000 zabawek.

Zrób to sam i rękodzieło:

● Od wiosny utrzymuje się ogromne zainteresowanie produktami typu „zrób to sam” i rękodziełem, podczas Black Weeka 2020 klienci Allegro kupili ponad 800 000 produktów z tych podkategorii - najpopularniejsze z nich to szycie, dziewiarstwo, decoupage, scrapbooking.

Czytaj też: Allegro znów błyszczy

Mat.Pras./KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych