Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Fratria

Blisko 34 tys. firm otrzymało wsparcie z Tarczy PFR 2.0

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 lutego 2021, 17:00

  • Powiększ tekst

Blisko 34 tys. firm otrzymało wsparcie finansowe z Tarczy PFR 2.0 - poinformował we wtorek na Twitterze Polski Fundusz Rozwoju

Z Tarczy Finansowej PFR 2.0 skorzystało blisko 34 tys. firm, zatrudniających ponad 225 tys. pracowników. Wsparcie dotarło już do prawie 10 tys. restauracji i placówek gastronomicznych, 2 329 hoteli oraz 1564 obiektów noclegowych. Do tych trzech branż trafiło łącznie 2,85 mld zł” - czytamy.

W sumie - jak czytamy - Fundusz w ramach Tarczy PFR 2.0 wypłacił do tej pory 5,2 mld zł.

Realizowana obecnie Tarcza PFR 2.0 ma umożliwić mikro, małym i średnim firmom uzyskanie subwencji, które będą mogły być w 100-proc. umarzane. Wartość pomocy to 13 mld zł: 6,5 mld zł dla mikrofirm i kolejne 6,5 mld zł dla spółek zatrudniających od 10 do 249 pracowników.

Subwencja finansowa PFR będzie miała charakter bezzwrotny po spełnieniu przez przedsiębiorcę określonych warunków. W przypadku mikrofirm spadek obrotów to minimum 30 proc. w okresie kwiecień-grudzień lub w IV kwartale 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu w 2019 r. Kwota subwencji będzie zależeć od wielkości spadku przychodów: 18 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów o 30-60 proc., 36 tys. zł na zatrudnionego przy spadku przychodów powyżej 60 proc. Maksymalna kwota finansowania dla mikrofirm to 324 tys. zł. Będzie możliwość umorzenia do 100 proc. w zależności od utrzymania zatrudnienia w 2021 r.

Wnioski o subwencję finansową będą przyjmowane do 28 lutego 2021 r. Procedura odwoławcza w ramach Programu będzie trwała od 1 lutego 2021 r. do 31 marca 2021 r., z możliwością przedłużenia tych terminów do 30 czerwca 2021 r.

Czytaj też: Borys: robimy wszystko, żeby firmom zapewnić bezpieczeństwo

PAP/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych