Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pexels.com

To jest nasza przyszłość? Vlogerzy zastępują dziennikarzy

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 21 marca 2021, 16:51

  • Powiększ tekst

Liceum ze Słupska uruchomi w tym roku klasę vlogerską. Nie byłoby w tym nic dziwnego, że zastępuje… dziennikarską

Popularność mediów społecznościowych jest coraz większa, co zauważają również szkoły. Ten trend trafia także do edukacji. Jedna z prywatnych szkół w Słupsku uruchomiła ostatnio nowe profile nauczania. Daje teraz możliwość nauki w klasie vlogerskiej.

Starałem się by profile pokrywały się z realnym zapotrzebowaniem na rynku pracy – tłumaczy Łukasz Jankowski, dyrektor kreatywny I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku.

Jak sam przyznaje po pojawieniu się informacji na temat nowego kierunku szybko zainteresowały się nim media, ale „wylewa się też sporo hej tu, że jest to zupełnie niepotrzebne i głupie”.

Uczniowie tego profilu będą posiadali umiejętności graficzne, nauczą się nagrywać i montować materiał wideo, pisać scenariusze/artykuły, zbierać cenny content, dbać o wizerunek marki w mediach, wezmą też udział w szkoleniach z wystąpień publicznych. Nauczą się dzielenia swoją pasją z internautami i zarabiania na tym – uważa dyrektor Jankowski.

Prywatne liceum w Słupsku funkcjonuje od 2016 roku. Klasa vlogerska to nie jest jedyny oryginalny ich pomysł, bowiem… uruchomili też klasę gamingową.

Klasę gamingową mieliśmy już 2 lata temu, jednak aktualnie poza tworzeniem gier, programowaniem czy ogranizacją turniejów - będziemy kładli duży nacisk na streamingi, które pozwolą na szybką monetyzację pasji oraz budowanie wizerunku w świecie e-sportu – mówi dyrektor kreatywny 1 PLO.

Czytaj więcej Znak czasów. Klasa vlogerska zastępuje dziennikarską

Czytaj też: Rewolucja w social mediach. Nowy typ serwisów zdominuje rynek

Wirtualne Media/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych