Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Nie zapłaciłem podatku bo zmarła moja ukochana złota rybka. Jak podatnicy tłumaczą się urzędowi podatkowemu?

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 3 stycznia 2014, 05:03

  • Powiększ tekst

Żałoba po ukochanej rybce, zatarg z żoną i przygnębiające wiadomości ze świata to przykłady wymówek, jakie przedstawili w ubiegłym roku brytyjscy podatnicy, składając po terminie deklarację podatkową. Fiskus pozostał niewzruszony i każdą z tych osób ukarał.

Królewski urząd podatkowy (HMRC) opublikował w czwartek listę dziesięciu najbardziej niedorzecznych wymówek z tysięcy, jakie otrzymał w zeszłym roku podatkowym wraz ze złożonymi po terminie deklaracjami.

Miejsce pierwsze zajął budowlaniec, który tłumaczył się żałobą po śmierci ukochanej złotej rybki. Mieszkanka Londynu utrzymywała, że nie mogła się skoncentrować po usłyszeniu w wiadomościach o erupcji wulkanu. Inny podatnik winą obarczył swoją żonę, która odmawiała przekazywania mu jego własnej korespondencji. Pisarz z Coventry tłumaczył, że nie znalazł czasu na rozliczenie się z fiskusem, ponieważ podróżował po kraju ze swoim monodramem.

Kierowca taksówki skarżył się na ból pleców, który uniemożliwiał mu udanie się na piętro jego własnego domu po odpowiedni formularz. Mężczyzna z południowo-wschodniej Anglii wyjaśniał, że przez okrągły rok podróżował po świecie na pokładzie jachtu i pocztę odbierał podczas nielicznych zejść na ląd. Zestawienie zamyka księgowy z Londynu, który twierdzi, że był tak zajęty wypełnianiem deklaracji podatkowych swoich klientów, że nie zdążył z własną.

Urząd podatkowy pozostał głuchy na tłumaczenia i całą dziesiątkę ukarał grzywną w wysokości 100 funtów za zbyt późne dostarczenie dokumentów. Podatnicy odwoływali się od tej decyzji, ale niczego nie wskórali.

"Zawsze może zdarzyć się coś nieprzewidzianego, co uniemożliwi złożenie zeznania podatkowego na czas. Jednak śmierć złotej rybki to nie jest taka okoliczność" - zaznaczyła przedstawicielka HMRC Ruth Owen.

(PAP)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych