Analizy

Alibaba uruchomił międzynarodową wersję serwisu Taobao

źródło: INPOST24.COM

  • Opublikowano: 13 stycznia 2015, 05:58

    Aktualizacja: 13 stycznia 2015, 06:00

  • Powiększ tekst

Jack Ma, założyciel Chinese Alibaba Group Holding Ltd, poinformował, że firma uruchomiła międzynarodową wersję swojego serwisu zakupowego Taobao, dostępnego teraz w kilku językach – w tym angielskim i chińskim.

Ma to zapewnić międzynarodową ekspansję serwisu obsługującego klientów na całym świecie. Informacja została podana w tym samym dniu, kiedy gigant e-commerce zadebiutował emitując pierwsze obligacje o wartości 8 milionów dolarów. Ma przyznał, że "dwa miesiące przed pierwszą sprzedażą papierów wartościowych ludzie nie wierzyli w prognozowane zyski" dodając, że "teraz problemem jest to, iż uważają nas za zbyt dobrych".

Wejście Taobao na inne rynki będzie wsparciem dla dalszej ekspansji firmy na całym świecie i umożliwi utrzymanie dotychczasowej pozycji lidera e-handlu na świecie. Alibaba posiada także międzynarodową platformę e-commerce o nazwie Aliexpress, która specjalizuje się w hurtowej sprzedaży produktów. - Debiut na NYSE i wysoka wycena Alibaby były bez wątpienia jednym z najważniejszych wydarzeń 2014 roku w całej branży e-commerce. Chińczycy – podobnie jak inne szybko rozwijające się azjatyckie kraje – doskonale rozumieją mechanizmy rządzące rynkiem e-handlu, co najlepiej potwierdzają dane o wzroście rynku sprzedaży internetowej oraz znaczenia urządzeń mobilnych w tym regionie. Obserwując dynamikę rozwoju e-commerce zarówno w Państwach Dalekiego Wschodu, jak i USA śmiało możemy stwierdzić, że to właśnie firmy azjatyckie będą wyznaczać przyszłe trendy. Moim zdaniem fakt, że Alibaba tak dynamicznie zaczyna rozwijać swoje wielojęzyczne platformy sprzedażowe zapowiada, że będzie chciał coraz skuteczniej konkurować z amerykańskimi gigantami e-handlu - komentuje Rafał Brzoska, właściciel i szef grupy kapitałowej Integer.pl.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych