Informacje

zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Forum Białystok. Sieć i influencerzy kształtują gospodarkę

Arkady Saulski

Arkady Saulski

dziennikarz Gazety Bankowej, członek zespołu redakcyjnego wGospodarce.pl, w 2019 roku otrzymał Nagrodę im. Władysława Grabskiego przyznawaną przez Narodowy Bank Polski najlepszym dziennikarzom ekonomicznym w kraju

  • Opublikowano: 12 października 2022, 18:00

  • 0
  • Powiększ tekst

Internet zmienia oblicze gospodarki i daje możliwości prowadzenia udanego biznesu bez wychodzenia z domu. Idolami dzisiejszego świata nie są już tylko aktorzy czy muzycy ale też influencerzy docierający ze swoimi treściami do milionów odbiorców

Jak jednak zarabiać w sieci? O tym mówili eksperci podczas drugiego dnia Podlaskiego Forum Gospodarczego w trakcie panelu „Infuencer marketing i biznes w sieci”.

O ile kilka lat temu Internetem władały blogi dziś to media społecznościowe – instagram, tiktok, Facebook – rządzą światem – wskazała Agnieszka Dzieniszewska, infuencerka.

Co można promować? Jak wskazała infuencerka – realnie wszystko! Lecz musi być to wykonane profesjonalnie, atrakcyjne dla oka lub prezentujące treści merytoryczne.

Promować można nie tylko samego siebie ale też, np. region na co zwróciła uwagę Natalia Milewska, ekspertka ds. mediów społecznościowych, która sama od kilku lat promuje właśnie Podlasie.

A czy warto generować w sieci ruch za pomocą płatnych menadżerów reklam czy też lepiej postawić na tzw. ruch organiczny? Infuencerka Katarzyna Puławska wskazała, że w jej wypadku (posiada ponad 100 tys. Obserwujących) menadżer nie był potrzebny – wystarczyła aktywność, zapał ale też merytoryka treści – w jej wypadku – kulinarnych.

Podobnego zdania jeśli chodzi o budowanie marki w sieci jest Rafał Kupiński, szef firmy Automatyka.pl. W wypadku jego przedsiębiorstwa istotna jest nie identyfikacja personalna lecz identyfikacja marki. Jak wskazał Kupiński: Budowanie społeczności, która nam ufa pozwala nam skutecznie promować i siebie i inne firmy.

Warto też pamiętać o tym, iż influencerzy nie wzięli się znikąd – ich popularność często opiera się na fakcie, że nie są celebrytami z pierwszych stron gazet, lecz ludźmi takimi samymi jak większość populacji. To z kolei generuje większe zaufanie odbiorców.

Rynek sieci jednak nie jest łatwy. O ile dawniej w social mediach królowała intuicja użytkowników dziś eksperci mają narzędzia, skutecznie pozwalające im promować dane treści. Jak wskazała Natalia Milewska intuicja jest istotna, ale też ważne jest pierwszeństwo przekazu – według niej obecna sieć to wielki wyścig, w którym ten kto pierwszy zdobędzie uwagę odbiorcy swoimi treściami – wygrywa.

Wygrywa ale i osiąga zysk. W tej chwili Internet pozwala na dotarcie z przekazem (i towarem) do milionów użytkowników. Eksperci podczas panelu udowodnili, że to właśnie tam znajduje się przyszłość biznesu.

Czytaj też: Forum Białystok, rektor: Zmiany na rynku napędzają edukację

Powiązane tematy

Komentarze