Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Eko-żywność - dobra nie tylko do jedzenia, ale i dla inwestorów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 marca 2014, 15:17

  • Powiększ tekst

Polski rynek żywności ekologicznej jest wart ok. 700 mln zł – wynika z szacunków Organic Farma Zdrowia – i dynamicznie się rozwija. W ubiegłym roku sprzedaż firmy wzrosła (o 8,5 proc.), mimo że dla branży spożywczej to był trudny okres. Dobry początek roku pozwala liczyć na ożywienie. W związku z tym firma planuje kolejne otwarcia sklepów oraz inwestycje w sprzedaż online.

Zdaniem Sławomira Chłonia, prezesa spółki Organic Farma Zdrowia (OFZ), rok 2013 był dla branży spożywczej trudny – konsumpcja indywidualna w Polsce praktycznie nie wzrosła, a więcej sprzedawały jedynie dyskonty.

– Na tym tle jesteśmy niezwykle zadowoleni ze wzrostu o 8,5 proc., choć w poprzednich latach notowaliśmy nawet rzędu 30-40 proc. Uruchomiliśmy też pięć nowych obiektów handlowych: w Warszawie, Katowicach i Gdyni – mówi Sławomir Chłoń.

Firma uzyskała obroty na poziomie 41 mln zł, a jak twierdzi prezes, w pierwszym kwartale tego roku już widać co najmniej kilkunastoprocentowe wzrosty. Pozwala to mieć nadzieję, że ubiegłoroczne zahamowanie wzrostu było chwilowe, i spokojnie myśleć o dalszym rozwoju.

– W tym roku będziemy otwierać kolejne jednostki, ale skupiamy się na poprawianiu jakości już istniejących obiektów, oferty i logistyki tak, aby zwiększyć satysfakcję klientów. Większa lojalność to więcej klientów i większe zakupy. Te plany już przynoszą efekty – komentuje prezes firmy Organic Farma Zdrowia. – Za około dwa miesiące otworzymy obiekt na Saskiej Kępie – po trzech latach starań udało nam się zdobyć lokal. Szukamy też nowych lokalizacji w takich miastach, jak Poznań, Trójmiasto, Kraków, Śląsk, Wrocław i oczywiście w aglomeracji warszawskiej – przekonuje Sławomir Chłoń.

Na razie firma koncentruje się na większych miejscowościach, bo na wchodzenie do mniejszych miejscowości jest jeszcze za wcześnie. Wskazują na to badania przeprowadzone przez OFZ, a także wykonane na zlecenie przez TNS.

– Na razie poziom świadomości klientów dotyczący zdrowego stylu życia, ekologicznych produktów nie jest na tyle wysoki, aby uzasadniał lokowanie tam specjalistycznych sklepów – tłumaczy prezes.

Wyjaśnia, że tę lukę wypełniają delikatesy internetowe, gdzie można zamówić nawet produkty świeże oraz super- i hipermarkety, które już mają – na razie skromną – ofertę produktów organicznych. Sprzedaż online rośnie i dziś stanowi ok. 2–2,5 proc. całej sprzedaży.

Organic Farma Zdrowia rozbudowuje też logistykę. Posiada magazyny w Warszawie, w okolicach Warszawy i w Katowicach, ma też flotę samochodów dostawczych.

– Mamy około 4,5 tys. produktów i wciąż pojawiają się nowi, świetni producenci prezentujący swoje produkty, a to powoduje większe potrzeby logistyczne, dlatego w tej dziedzinie trwa permanentny rozwój, i tak będzie przez wiele lat – uważa Sławomir Chłoń.

Prezes dodaje, że w tym roku firma będzie działać na już istniejącej bazie logistycznej, jednak w przyszłym roku przyjdzie pora na inwestycje w nowe powierzchnie magazynowe.

(Agencja Informacyjna Newseria)

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych