Podlasie jest dla kobiet. Za miesiąc ruszy kampania zachęcająca kobiety do pracy w tym regionie
Kampania zachęcająca młode kobiety do podejmowania pracy i zakładania własnych firm w Podlaskiem rozpocznie się w czerwcu. W jej ramach powstaną m.in. spoty reklamowe i billboardy. Ma pokazywać, że w regionie można rozwijać się zawodowo.
Organizatorem kampanii jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego, która bierze udział w projekcie "Women - Międzynarodowa Strategia przeciwko odpływowi dobrze wykształconych młodych kobiet z regionów peryferyjnych". Partnerami w tym projekcie są instytucje z Polski, Niemiec, Węgier i Austrii.
Na projekt składa się m.in. konkurs "Kobiety są przyszłością" dla pracujących młodych kobiet (który się już odbył), wyłoniono z niego przedsiębiorcze kobiety i liderki w swoich firmach. Ich wizerunki zostaną wykorzystane w kampanii skierowanej do mieszkanek poszczególnych regionów. Projekt, to także szkolenia dla właścicieli firm, na których zostanie położony nacisk na tworzenie warunków do zatrudniania i wspierania kobiet w pracy.
Jak powiedziała PAP Wioletta Zajkowska z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, z danych GUS (Głównego Urzędu Statystycznego) wynika, że województwo podlaskie opuszcza coraz więcej młodych ludzi (w 2011 roku z regionu wyjechało 110 tys. osób), a przede wszystkim są to kobiety między 16-35 rokiem życia. Dodała, że dość częstym powodem emigracji wysokowykwalifikowanych pracowników jest brak wiedzy na temat możliwości podjęcia pracy i rozwoju we własnym kraju. Stąd też pomysł na kampanię, która ma pokazać młodym kobietom lokalne perspektywy rozwoju oraz ma zachęcić do pozostania w Podlaskiem i znalezienia właśnie tutaj zatrudnienia.
Kampania ruszy w czerwcu, potrwa do sierpnia. Aby pokazać dobre przykłady zawodowego rozwoju w Podlaskiem, w kampanii wykorzystane zostaną wizerunki finalistek konkursu z regionu, m.in. młodej przedsiębiorczyni, która założyła własną firmę oraz kobiety, która jest członkiem zarządu w jednej z podlaskich firm. Ich wizerunki pojawią się na billboardach, a spoty z ich udziałem w radiu i internecie oraz mediach społecznościowych. W ramach kampanii powstaną też plakaty i ulotki zachęcające kobiety do aktywności zawodowej, które będzie można znaleźć m.in. w podlaskich urzędach pracy.
Zajkowska powiedziała, że bardzo ważne pokazanie jest młodym ludziom, że aby znaleźć dobrą pracę, nie trzeba wyjeżdżać, a często - jak dodała - osoby po zdobyciu wykształcenia, nie widzą dla siebie perspektyw w kraju.
Z przedstawionych przez nią danych na podstawie GUS wynika też, że na koniec stycznia 2014 roku w Podlaskiem bez pracy pozostawało ponad 74 tys. osób i było to o 4,5 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. Kobiety stanowiły 45 proc bezrobotnych. Z danych wynika też, że co piąty bezrobotny to osoba poniżej 25 roku życia.
(PAP)