Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Podlasie jest dla kobiet. Za miesiąc ruszy kampania zachęcająca kobiety do pracy w tym regionie

Polska Agencja Prasowa

  • Opublikowano: 5 maja 2014, 06:36

  • Powiększ tekst

Kampania zachęcająca młode kobiety do podejmowania pracy i zakładania własnych firm w Podlaskiem rozpocznie się w czerwcu. W jej ramach powstaną m.in. spoty reklamowe i billboardy. Ma pokazywać, że w regionie można rozwijać się zawodowo.

Organizatorem kampanii jest Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego, która bierze udział w projekcie "Women - Międzynarodowa Strategia przeciwko odpływowi dobrze wykształconych młodych kobiet z regionów peryferyjnych". Partnerami w tym projekcie są instytucje z Polski, Niemiec, Węgier i Austrii.

Na projekt składa się m.in. konkurs "Kobiety są przyszłością" dla pracujących młodych kobiet (który się już odbył), wyłoniono z niego przedsiębiorcze kobiety i liderki w swoich firmach. Ich wizerunki zostaną wykorzystane w kampanii skierowanej do mieszkanek poszczególnych regionów. Projekt, to także szkolenia dla właścicieli firm, na których zostanie położony nacisk na tworzenie warunków do zatrudniania i wspierania kobiet w pracy.

Jak powiedziała PAP Wioletta Zajkowska z Podlaskiej Fundacji Rozwoju Regionalnego, z danych GUS (Głównego Urzędu Statystycznego) wynika, że województwo podlaskie opuszcza coraz więcej młodych ludzi (w 2011 roku z regionu wyjechało 110 tys. osób), a przede wszystkim są to kobiety między 16-35 rokiem życia. Dodała, że dość częstym powodem emigracji wysokowykwalifikowanych pracowników jest brak wiedzy na temat możliwości podjęcia pracy i rozwoju we własnym kraju. Stąd też pomysł na kampanię, która ma pokazać młodym kobietom lokalne perspektywy rozwoju oraz ma zachęcić do pozostania w Podlaskiem i znalezienia właśnie tutaj zatrudnienia. 

Kampania ruszy w czerwcu, potrwa do sierpnia.  Aby pokazać dobre przykłady zawodowego rozwoju w Podlaskiem, w kampanii wykorzystane zostaną wizerunki finalistek konkursu z regionu, m.in. młodej przedsiębiorczyni, która założyła własną firmę oraz kobiety, która jest członkiem zarządu w jednej z podlaskich firm. Ich wizerunki pojawią się na billboardach, a spoty z ich udziałem w radiu i internecie oraz mediach społecznościowych. W ramach kampanii powstaną też plakaty i ulotki zachęcające kobiety do aktywności zawodowej, które będzie można znaleźć m.in. w podlaskich urzędach pracy.

Zajkowska powiedziała, że bardzo ważne pokazanie jest młodym ludziom, że aby znaleźć dobrą pracę, nie trzeba wyjeżdżać, a często - jak dodała - osoby po zdobyciu wykształcenia, nie widzą dla siebie perspektyw w kraju.

Z przedstawionych przez nią danych na podstawie GUS wynika też, że na koniec stycznia 2014 roku w Podlaskiem bez pracy pozostawało ponad 74 tys. osób i było to o 4,5 proc. więcej niż miesiąc wcześniej. Kobiety stanowiły 45 proc bezrobotnych. Z danych wynika też, że co piąty bezrobotny to osoba poniżej 25 roku życia.

(PAP)

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.