Informacje

Moment tuż przed uderzeniem pociągu w ciężarówkę. Kierowca jest na zewnątrz, na przejeździe / autor: materiały prasowe PKP PLK
Moment tuż przed uderzeniem pociągu w ciężarówkę. Kierowca jest na zewnątrz, na przejeździe / autor: materiały prasowe PKP PLK

Jak doszło do wypadku kolejowego? SZOKUJĄCY FILM

Zamiast słów

Zamiast słów

Bo obraz jest bardziej wymowny od słów.

  • Opublikowano: 27 listopada 2024, 14:58

    Aktualizacja: 27 listopada 2024, 15:05

  • Powiększ tekst

Służby prasowe PKP PLK przekazały zapis wideo z przebiegu wczorajszego wypadku kolejowego w Nowej Suchej koło Sochaczewa. Monitoring zarejestrował, jak kierowca ciężarówki doprowadził do tego, że rozpędzony pociąg Intercity uderzył w stojacą na przejeździe ciężarówkę.

Ranni pasażerowie, straty w infrastrukturze w wysokości kilku milionów, opóźnienia pociągów na ponad 3,5 tysiąca minut, blokada magistrali E20 – wszystko to spowodowane przez jednego kierowcę, który zlekceważył sygnalizację świetlną na przejeździe kolejowo-drogowym.

»» O wypadku kolejowym w Nowej Suchej czytaj tutaj:

Wypadek kolejowy. Ruch Warszawa - Poznań zablokowany

Na nagraniu wideo z przejazdu kolejowego w Nowej Suchej, które przekazały służby prasowe PKP PLK widać, jak kierowca popełnia błąd za błędem i doprowadza tym samym do poważnego wypadku.

Lista karygodnych błędów

Kierowca wjeżdża na przejazd mimo włączonego pulsującego czerwonego światła na sygnalizatorze, przy nie w pełni podniesionych rogatkach (wjazd na przejazd możliwy jest tylko wtedy, gdy sygnalizatory są całkowicie wyłączone, a rogatki ustawione pionowo. Jest to szczególnie ważna zasada na liniach dwutorowych);

Kierowca wyłamuje rogatkę wjazdową, wjeżdżając na przejazd i zatrzymuje się na torach  (w takiej sytuacji, kiedy rogatki opadają, a kierowca wjechał na tor, należy jak najszybciej z nich zjechać, wyłamując rogatkę zjazdową z przejazdu);

Kierowca wysiada z pojazdu, bez wzięcia odpowiedzialności za bezpieczeństwo osoby która z nim podróżowała (kierowca jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo swoje, osób, które z nim podróżują oraz pasażerów pociągu).

Skutki tego zachowania są wymierne:

• 7 rannych pasażerów

• Zniszczenia infrastruktury kolejowej (koszt naprawy zniszczonej nawierzchni to 0,5 mln złotych, naprawienie zniszczonych urządzeń sterowania ruchem kolejowym będzie kosztować ok. 1,5 mln złotych)

• Zniszczony tabor (straty szacowane na ok. 10 mln złotych)

• Blokada magistrali E20 wczoraj od 12:30 do 19:10

• Opóźnienia 210 pociągów na łączną sumę 3,5 tysiąca minut, objazdem pojechało 30 pociągów.

Co dalej?

Jeszcze wczoraj wieczorem, bliżej godz. 19:00, ruch pociągów między Bednarami a Sochaczewem został wznowiony po jednym torze. Służby techniczne PLK SA wymieniły przez noc blisko 200 uszkodzonych podkładów.

„Szacujemy, że dziś wieczorem wznowimy ruch pociągów po drugim torze. Do czasu naprawy urządzeń sterowania ruchem, na przejeździe będzie obowiązywać ograniczenie prędkości dla pociągów do 20 km/h” – mówi Rusłana Krzemińska, szefowa Biura prasowego PLK SA.

Winny poniesie konsekwencje

Trwa postępowanie, na skutek którego ustalony zostanie sprawca wypadku.

Sprawca zostanie obciążony kosztami za uszkodzenie infrastruktury, taboru oraz akcji ratunkowej. Choć kary mogą być dotkliwie odczuwalne, są koniecznie: prowadzone z sercem i od wielu lat kampanie i akcje informacyjne nadal nie przynoszą zadowalających efektów, a za taki uznajemy świadomych kierowców, dla których życie i bezpieczeństwo stanowią najwyższą wartość” – dodaje Krzemińska.

Źródło: materiały prasowe PKP PLK, oprac. Sek

»» Odwiedź wgospodarce.pl na GOOGLE NEWS, aby codziennie śledzić aktualne informacje

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych