Co trzeci Amerykanin przyznaje się do tego, że robi zakupy online w pracy
Według portalu zajmującego się doradztwem prawniczym FindLaw.com, do robienia zakupów online podczas pracy przyznało aż 35 proc. respondentów. Z badań wynika, że 16 proc. Amerykanów deklaruje, iż na zakupy w miejscu pracy poświęca 1-2 godziny w tygodniu. 14 proc. przyznaje się do 3-4 godzin tygodniowo, a dalsze 4 proc. aż do 5-7 godzin.
Jako powód robienia zakupów w czasie pracy Amerykanie najczęściej podają: chęć utrzymania wydatku w tajemnicy (prezenty i produkty ukrywane przed rodziną), brak czasu na poszukiwania towaru poza biurem oraz dostęp do szybszego łącza internetowego.
Według badań firmy Robert Half Technology, zajmującej się rekrutacją pracowników w sektorze high-tech, 27 proc. pracodawców zapewnia zatrudnionym nieograniczony dostęp do zakupów online. 42 proc. udziela tego przywileju w ograniczonym zakresie, ale jednocześnie monitoruje aktywność pracowników i reaguje w przypadku wyraźnych nadużyć. 30 proc. pracodawców blokuje dostęp do sklepów online.
Źródło: ekonomia.rp.pl