Informacje

GUS: Spada liczba wolnych miejsc pracy

br

  • Opublikowano: 10 marca 2017, 14:52

  • Powiększ tekst

Na koniec IV kw. 2016 r. liczba wolnych miejsc pracy wynosiła 78,0 tys. i była niższa niż w kwartale poprzednim tego roku o 17,5 tys., czyli o 18,3 proc. - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Natomiast w porównaniu do IV kw. 2015 r. liczba wolnych miejsc pracy wzrosła o 22 proc. czyli o 14 tys. - wynika z badania popytu na pracę.

W końcu omawianego okresu nie obsadzonych było jeszcze 19,7 tys. nowo utworzonych miejsc pracy. W IV kwartale 2016 roku utworzono o 18,9 proc. mniej nowych miejsc pracy w porównaniu z poprzednim kwartałem, ale o 2,2 proc. więcej niż w IV kwartale roku poprzedniego. W okresie IV kwartału 2016 roku zlikwidowano o 15,7 proc. mniej miejsc pracy niż w III kwartale 2016 r. i o 19,7 proc. mniej niż w IV kwartale roku poprzedniego – informuje GUS.

Jak informuje Urząd wolne miejsca pracy zanotowano głównie w sektorze prywatnym (87,2 proc.) oraz w firmach o liczbie pracujących powyżej 49 osób (50,6 proc.). Spośród działów, w których było najwięcej wolnych miejsc pracy, GUS wskazuje przetwórstwo przemysłowe (26,2 proc.), handel i naprawy pojazdów samochodowych (17,6 proc.) oraz transport i gospodarkę magazynową (8,1 proc.). W IV kwartale 2016 roku jednostki dysponujące wolnymi miejscami pracy najczęściej poszukiwały robotników przemysłowych i rzemieślników (21,9 proc.), specjalistów (20,4 proc.), a także operatorów i monterów maszyn i urządzeń (14,2 proc.). Najczęściej poszukiwanymi pracownikami byli robotnicy przemysłowi i rzemieślnicy (21,9 proc.), specjaliści (20,4 proc.), a także operatorzy i monterzy maszyn i urządzeń (14,2 proc.).

Na koniec opisywanego kwartału najwięcej ofert pracy odnotowano w województwie mazowieckim (23,6 proc.), wielkopolskim (11,4 proc.) i śląskim (11,3 proc.), a najskromniejsza oferta wolnych miejsc pracy wystąpiła w województwie podlaskim (1,0 proc.), świętokrzyskim (1,8 proc.) oraz warmińsko- mazurskim (1,9 proc.).

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych