Polacy nie należą do moli książkowych
Niemal 24 proc. ankietowanych Polaków przyznało, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło, wynika z badanie poziomu czytelnictwa przeprowadzonego przez Instytut Maison&Partners 26-29 stycznia 2018 roku metodą CAWI, na zlecenie sieci Biedronka
Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc. przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych - czytamy w komunikacie.
Biedronka podała też, że w ciągu 5 lat w jej sieci sprzedano ponad 35 mln książek, w tym ponad 17 mln książek dla dzieci.
Sieć ogłosiła też, że dziś rusza IV edycja konkursu Biedronki Piórko - dla autorów, którzy stworzą opowieść dla dzieci w wieku 4-10 lat. Książka następnie trafi na półki sklepów Biedronka.
Biedronka to największa sieć detaliczna w Polsce. Na koniec 2017 r. liczyła 2 823 sklepów.
(ISBnews)SzSz