Skriware pomaga nauczycielom i uczniom
Skriware, startup z branży edukacji oferuje szkołom bazę kursów, które można wykorzystać na lekcjach matematyki czy fizyki, a także wszystkie niezbędne do tego narzędzia – informuje portal Business Insider.
Głównym produktem w portfolio Skriware jest SkriLab, w ramach którego nauczyciele dostają dostęp do 81 scenariuszy edukacyjnych i 21 e-kursów przeznaczonych dla nich (jak stosować nowoczesne metody dydaktyczne, jak korzystać z narzędzi), drukarkę 3D, 10 robotów edukacyjnych, 10 zestawów klocków konstrukcyjnych, narzędzia programistyczne i do modelowania 3D, bibliotekę gotowych modeli 3D oraz maty i karty edukacyjne. To wszystko ma im pomóc w ciekawy i nowoczesny sposób przekazać wiedzę na lekcjach matematyki, fizyki czy biologii.
CZYTAJ TEŻ: To dla nich to wszystko. Premier apeluje ws. seniorów
Mamy scenariusze i materiały edukacyjne przygotowane do pracy w grupie i prowadzenia standardowych lekcji oraz scenariusze, które pozwalają w 100 proc. na przeprowadzenie lekcji w trybie zdalnym. Koncept tego rozwiązania powstał rok temu, a wytężone prace trwały od początku tego roku, gdy zamknęliśmy inwestycję. Nie tylko oferujemy sprzęt czy klocki dla dzieci oraz wspomniane materiały, ale też wdrożenie, w ramach którego szkolimy nauczycieli. Robimy to we współpracy z Fundacją Szkolną – tłumaczy w rozmowie z Business Insider Polska Karol Górnowicz, CEO Skriware.
Firma sprzedaje swoje rozwiązania głównie za pośrednictwem dystrybutorów. Czasy pandemii nieco zweryfikowały jej strategię, ale i stworzyły nowe szanse, dlatego Skriware koncentruje się obecnie na rynku polskim.
Mamy teraz około dziesięciu dystrybutorów, właśnie podpisaliśmy umowę z Indiami. Przy czym obecnie zwiększamy wysiłki na rynku polskim, który jest naszym oczkiem w głowie. Uruchomiliśmy platformę wpierającą nauczycieli Skriware Academy – platforma ta umożliwia także edukację hybrydową – mówi Karol Górnowicz.
W czasie pandemii Skriware podpisał też dwie umowy dystrybucyjne z Australią i Rosją.
Udało nam się też pozyskać inwestycję na 400 tys. zł od grupy aniołów biznesu z Polski. To pomogło nam doczekać do momentu launchu Skriware Academy i wyjść na nowo z kompletną ofertą, czyli SkriLabem – mówi CEO firmy.
W sierpniu skończyliśmy wdrożenia w siedmiu szkołach na Śląsku, teraz mamy zaplanowane kolejne cztery. Ta liczba rośnie, bo rozmowy prowadzimy na bieżąco. Nasi klienci to głównie szkoły publiczne, w Polsce jest 14,5 tysiąca podstawówek, z czego większość to szkoły publiczne – dodaje Karol Górnowicz.
CZYTAJ TEŻ: Będą nowe tarcze antykryzysowe
Największym problemem jest w tej chwili dotarcie z produktem do sponsorów.
Dobrze radzimy sobie z dotarciem do szkół. Do którejkolwiek nie jedziemy, to nauczyciele są gotowi zainwestować swój czas – mówi Karol Górnowicz.
Mamy na koncie kilka dużych firm, które zainteresowały się wdrożeniami naszych produktów, to np. Grupa Rafako, Jastrzębska Spółka Węglowa czy Coca-Cola. Widzimy, że jest obustronne zainteresowanie – szkoły chcą mieć taki sprzęt, a firmy, kiedy już zapoznają się z misją i możliwościami sprzętu Skriware, są chętne, żeby go sponsorować – dodaje Elżbieta Podgórny, Head of Marketing & Communications w Skriware.
Business Insider/RO