Informacje

Szczepionka  / autor: PAP/EPA/Sean Gallup
Szczepionka / autor: PAP/EPA/Sean Gallup

Gigantyczne zyski Pfizera! Miliardy dzięki szczepionce

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 28 lipca 2021, 20:40

    Aktualizacja: 28 lipca 2021, 20:46

  • Powiększ tekst

Dzięki sprzedaży szczepionki na Covid-19 oraz innych leków dochody amerykańskiego giganta farmaceutycznego za drugi kwartał 2021 roku prawie dwukrotnie przebiły prognozy analityków. Sama szczepionka przyniosła Pfizerowi 7,84 mld dol. - podaje w środę „Wall Street Journal”.

Szczepionka oczywiście stała się najlepiej sprzedającym się lekiem koncernu. 7,84 mld dol. zysków z jego sprzedaży przypadło Pfizerowi już po podzieleniu się dochodem z jego partnerem, niemiecką firmą BioNTech - podaje Associated Press.

Pfizer prognozuje, że w tym roku jego dochody ze sprzedaży tej szczepionki powinny osiągnąć 33,5 mld dol. przy założeniu, że firma dostarczy na rynek 2,1 mld dawek.

Przychód Pfizera za drugi kwartał tego roku wyniósł - jak podała w środę firma - 5,56 mld dol. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 3,49 mld dol.

Prezes Pfizera Albert Bourla poinformował, że do tej pory firma dostarczyła na rynek 1 mld szczepionek na Covid-19, ponadto, sprzedaż innych leków wzrosła w tym roku o 10 proc.

Na początku lipca media podały, że Pfizer ma rozmawiać z członkami zespołu ds. pandemii w Białym Domu na temat ewentualnej trzeciej dawki szczepionki przeciwko Covid-19

Koncern skrytykowali za to przedstawiciele Światowej Organizacji Zdrowia, którzy apelowali, by rządy nie zamawiały dodatkowych dawek szczepionek w czasie, gdy biedniejsze kraje wciąż czekają na dostawy, by zaszczepić swoich obywateli.

Czytaj też: Są wyniki badań ws. AstraZeneki! Co z ryzykiem zakrzepicy?

PAP/kp

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.