Opinie

www.sxc.hu
www.sxc.hu

250 mln aut z Google Projected Mode, CarPlay i MirrorLink

Maciej Pobocha

Maciej Pobocha

Od ponad 10 lat związany z mediami, głównie motoryzacyjnymi. Pracował dla wydawnictwa Polskapresse, prowadząc portal motofakty.pl i uczestnicząc w przygotowaniu tygodnika „Moto Express”. Ostatnio pełnił funkcję redaktora prowadzącego w największym polskim tygodniku motoryzacyjnym „Motor” oraz miesięczniku „Auto Moto”.Obecnie jest redaktorem prowadzącym portalu lokalizacja.info.

  • Opublikowano: 19 maja 2014, 14:58

    Aktualizacja: 19 maja 2014, 15:00

  • Powiększ tekst

Według danych firmy analitycznej IHS Automotive, do końca 2020 r. na całym świecie będzie ok. 250 mln samochodów wyposażonych w technologie Google Projected Mode, CarPlay i MirrorLink.

Z szacunków IHS Automotive wynika, że liczba aut z oprogramowaniem Google Projected Mode wzrośnie z 86 tys. w tym roku do ok. 100 mln w 2020 r. Jeśli chodzi o pojazdy z CarPlay przygotowanym przez Apple, to pod koniec drugiej dekady tego wieku będzie ich ok. 94 mln (105 tys. w 2014 r.). Samochodów z MirrorLink ma być natomiast ok. 54 mln egzemplarzy. Do tego doliczyć trzeba ok. 120 mln aut wyposażonych w innego typu rozwiązania, m.in. Aha czy Ford SYNC AppLink, co daje w sumie liczbę ok. 370 mln pojazdów współpracujących ze sprzętem mobilnym i aplikacjami.

Jeśli chodzi o podział na regiony, to najwięcej samochodów z zaawansowanymi systemami będzie jeździć po drogach Ameryki Północnej – ok. 115 mln w roku 2020. Wynika to z faktu, że Stany Zjednoczone są pionierem jeśli chodzi o wdrażanie technologii mobilnych, a rynek USA cechuje się wysoką penetracją smartfonów oraz szerokim wykorzystaniem aplikacji. Druga pozycja przypadnie Chinom z ok. 71 mln pojazdów (z bardzo dużym przyrostem pod koniec drugiej dekady), a trzecie Europie Zachodniej z ok. 65 mln aut.

„Dynamika wzrostu w segmencie connected cars jest ogromna. Już teraz firmy i działy R&D (reserach and development – przyp. red.) na potęgę pozyskują podwykonawców i inżynierów specjalizujących się w nowych technologiach, a w najbliższej przyszłości spodziewać się można zwiększenia zainteresowania i rozwoju branży” – mówi Piotr Ciski, dyrektor zarządzający Cybercom Poland.

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych