Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Pixabay

Klienci Alior Banku mogą już korzystać z mojeID w urzędach

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 grudnia 2022, 13:16

  • Powiększ tekst

Klienci Alior Banku mogą korzystać ze zdalnego potwierdzania tożsamości, rozwiązania dostarczanego przez KIR, nie tylko w ramach usług komercyjnych, ale od teraz także w usługach publicznych

Alior Bank wprowadził mojeID dla usług komercyjnych w sierpniu br. Klienci banku zyskali możliwość całkowicie zdalnej weryfikacji swoich danych osobowych w usługach świadczonych przez firmy z takich branż jak: ochrona zdrowia, ubezpieczenia, telekomunikacja, energetyka, finanse czy gry losowe. Od teraz użytkownicy bankowości elektronicznej mogą bez wychodzenia z domu załatwiać także sprawy urzędowe.

Obecnie rozwiązania takie jak mojeID stają się nieodłączną usługą każdego banku, który digitalizację stawia za jeden z kluczowych elementów swojego rozwoju. Wiemy jak ważne dla naszych klientów są narzędzia umożliwiające zdalne potwierdzanie tożsamości, a tym samym uproszczenie codziennych spraw. Dlatego rozszerzenie wykorzystania mojeID w usługach administracji publicznej było dla nas obowiązkowym krokiem w podniesieniu innowacyjności oferty – mówi Krzysztof Konieczka, dyrektor Działu Daily Banking Alior Banku.

Dzięki integracji mojeID z Węzłem krajowym (login.gov.pl), klienci Alior Banku zyskali zdalny dostęp do szerokiego spektrum usług publicznych świadczonych przez urzędy i systemy administracji publicznej, m.in. ePUAP, Internetowe Konto Pacjenta (pacjent.gov.pl), biznes.gov.pl, praca.gov.pl. mojeID umożliwia również uwierzytelnienie w procesie założenia i korzystania z Profilu Zaufanego.

mojeID staje się coraz powszechniej wykorzystywanym mechanizmem zdalnego potwierdzania tożsamości zarówno w ramach działań online świadczonych przez komercyjnych dostawców usług, jak i w administracji publicznej. Rozszerzenie zakresu wykorzystania mojeID przez Alior Bank również w sektorze publicznym pokazuje, że nasze rozwiązanie nie tylko spełnia oczekiwania klientów, ale jest także stałym elementem transformacji technologicznej partnerów KIR – mówi Piotr Wichowski, dyrektor Linii biznesowej usługi identyfikacji w KIR.

Usługa mojeID funkcjonuje na rynku od 2019 r. i aktualnie jest dostępna dla klientów 10 banków komercyjnych oraz ponad 500 banków spółdzielczych, wśród nich są: Alior Bank, PKO Bank Polski (i  Inteligo), Bank Pekao, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska, BNP Paribas Bank Polska, Credit Agricole Bank Polska, VeloBank, BOŚ Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy oraz banki spółdzielcze zrzeszone i współpracujące z Bankiem BPS i SGB-Bankiem.

W 2021 r. usługa mojeID została wyróżniona Godłem „Teraz Polska” oraz nagrodą w konkursie Digital Exellence Awards w kategorii Digital Strategic Perspective.

Pełna lista firm wykorzystujących mojeID jest dostępna na stronie www.mojeid.pl

mat. prasowe, mw

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.