Małopolska otworzy przedstawicielstwo gospodarcze we Lwowie
Małopolska od środy będzie mieć swoje przedstawicielstwo gospodarcze we Lwowie. Ma ono ułatwić wzajemne kontakty małopolskim i ukraińskim przedsiębiorcom.
Lwów to kolejne miasto za naszą wschodnią granicą, w którym Małopolska otwiera takie przedstawicielstwo. Pierwsze z nich zostało uruchomione 11 kwietnia w Kaliningradzie, drugie – 14 maja w stolicy Łotwy, Rydze.
Otwarcie przedstawicielstwa będzie połączone z konferencją dla środowisk gospodarczych, a przez miesiąc we Lwowie prezentowana będzie wystawa "Małopolski Potencjał Gospodarczy", która przybliży Ukraińcom region.
"Małopolscy przedsiębiorcy, jak pokazują badania, są bardzo zainteresowani współpracą z firmami z Obwodu Lwowskiego. Jestem przekonany, że otwarcie przedstawicielstwa przyniesie wymierne korzyści obu regionom. Mamy nadzieję, że nawiązane zostaną nowe kontakty gospodarcze, które zaowocują stałą współpracą"
mówił PAP marszałek województwa Marek Sowa.
Przedstawicielstwo Małopolski ma swoją siedzibę we Lwowskiej Izbie Przemysłowo-Handlowej.
Dzięki przedstawicielstwom małopolscy przedsiębiorcy mają stały dostęp do wiadomości na temat rynku ukraińskiego, łotewskiego i rosyjskiego. Z kolei firmy ze Wschodu mogą uzyskać informacje o Małopolsce i możliwości znalezienia partnerów biznesowych.
Utworzenie sieci przedstawicielstw ekonomicznych możliwe jest dzięki realizacji projektu "Business in Małopolska - Partnership Network". Projekt ten realizowany przez Małopolską Agencję Rozwoju Regionalnego i Województwo Małopolskie otrzymał ponad 1,5 mln zł dofinansowania ze środków UE w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Uczestniczą w nim także partnerzy zagraniczni: Lwowska Izba Przemysłowo Handlowa, Bałtycka Akademia Międzynarodowa w Rydze oraz Fundacja Wiedzy i Technologii dla Małego i Średniego Businessu "Victoria" w Kaliningradzie.
Idea projektu zrodziła się w 2012 r. w odpowiedzi na oczekiwania firm wyrażane w wielu badaniach. Np. w opracowaniu "Wsparcie ekspansji zagranicznej firm" przygotowanym przez Harvard Business Review Polska przedsiębiorcy wskazali, że ekspansja eksportowa powinna następować przede wszystkim na obszarach sąsiadujących z Polską (71 proc.), a wśród krajów szczególnie interesujących większość z nich wymieniła Niemcy, Rosję i Ukrainę. Ponad jedna czwarta (27 proc.) respondentów jako oczekiwaną formę wsparcia wymieniło dostęp do informacji o tych rynkach.
(PAP), on