Informacje

Port w Szczecinie, fot. www.port.szczecin.pl/
Port w Szczecinie, fot. www.port.szczecin.pl/

Odwołany Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście. Powodem zaniechania w sprawie Nord Stream

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 stycznia 2016, 07:15

    Aktualizacja: 22 stycznia 2016, 07:23

  • Powiększ tekst

Rada Nadzorcza Zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście odwołała zarząd spółki - informuje w komunikacie Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Powodem odwołania zarządu przez Radę Nadzorczą była krytyczna ocena jego działalności.

Jak podaje resort, do czasu rozstrzygnięcia postępowania kwalifikacyjnego, które wyłoni nowy skład, obowiązki zarządu powierzono Igorowi Frydrykiewiczowi, członkowi Rady Nadzorczej ZMPSiŚ.

Rozstrzygnięcie postępowania i wyłonienie składu nowego zarządu spółki ma nastąpić do 16 lutego br. W komunikacie, jako powód odwołania wskazano m.in. "rażące zaniechania w postępowaniu przed niemieckim sądem administracyjnym w Hamburgu, dotyczącym budowy Gazociągu Północnego przez Nord Stream". Skarga strony polskiej została odrzucona, tymczasem zbyt płytko położony na dnie Bałtyku gazociąg blokuje rozwój naszych portów i dostęp do Świnoujścia największych jednostek mogących pływać po Bałtyku - przypomniano.

O grudniowej rozprawie przed sądem w Hamburgu w sprawie Nord Stream czytaj tutaj:

Niemiecki sąd odrzucił skargę polskich portów ws. ułożenia rurociągu Nord Stream na Bałtyku

Nowy zarząd ma wypracować nową strategię działań wobec spółki Nord Stream. Zmiany mają także służyć nadaniu nowej dynamiki w działalności spółki i przyspieszeniu procesów inwestycyjnych - podkreślono.

Stanowiska w ZMPSiŚ utracili: prezes Zbigniew Miklewicz oraz wiceprezesi - Krzysztof Sadowski i Paweł Adamarek.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA jest spółką akcyjną z większościowym udziałem skarbu państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu.

W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.

PAP, sek

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.