PGNiG obniża ceny gazu i ułatwia kontakt klientom indywidualnym
Utrzymywanie atrakcyjnych cen gazu, tworzenie punktów obsługi klientów w centrach miast i dopłata w wysokości do 500 zł na instalację pieca gazowego mają sprawiać, że czysta energia będzie w Polsce zyskiwać na popularności – zakłada PGNiG, lider sprzedaży gazu ziemnego w Polsce. Firma otworzyła w piątek w Krakowie BOK Premium, podobne placówki zostaną uruchomione w Katowicach, Wrocławiu i Warszawie.
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo (PGNiG) poinformowało o obniżce cen gazu dla odbiorców indywidualnych. „Prezes Urzędu Regulacji Energetyki zatwierdził nowe, niższe taryfy dla odbiorców indywidualnych PGNiG. Obniżka ceny za paliwo gazowe w taryfie detalicznej w stosunku do dotychczasowej taryfy PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. dla wszystkich grup taryfowych wynosi 1 proc.”” - poinformowała spółka.
Nie zmieniają się stawki opłat abonamentowych. Nowa taryfa ma obowiązywać do 31 grudnia 2016 roku.
Jednocześnie spółka rozpoczęła realizację programu tworzenia punktów obsługi klientach w centrach miast. Pierwszy taki BOK Premium z dwoma stanowiskami obsługi klientów został w piątek uruchomiony w Galerii Krakowskiej. Jego największą zaletą jest łatwa dostępność, stąd lokalizacja w jednym z najbardziej uczęszczanych miejsc w Krakowie. Większość spraw związanych z gazem ziemnym w domu lub w firmie mogą w nim załatwić nie tylko mieszkańcy Krakowa i Małopolski, ale również wszyscy będący pod Wawelem tylko przejazdem.
„Otwieramy się na potrzeby naszych klientów. Nasze biura będą tam, gdzie naszym klientom będzie najwygodniej i najbliżej. To ułatwi wyjaśnianie rozliczeń i faktur czy załatwienie przyłącza gazowego oraz innych procedur. Zaczynamy w Krakowie, w kolejnych miesiącach otworzymy takie punkty w innych miastach” – mówi Maciej Woźniak, wiceprezes zarządu ds. Handlowych PGNiG SA.
Łatwiejszy kontakt z PGNiG ma pomóc klientom firmy w dostępie do informacji o warunkach podłączenia do sieci gazowej, taryfach, promocjach, a w przyszłości również o kolejnych oferowanych produktach. Ma też uprościć przekazywanie danych o stanie licznika, rozmowę o szczegółach wyliczeń na fakturach i założenie elektronicznego dostępu do e-boka lub eko-faktur. W razie potrzeby wnioski, oświadczenia i inne dokumenty wymagające obecności w BOK mogą wypełniać z pomocą doradcy i składać mieszkańcy całej Polski.
„Wychodzimy z czystą energią do klienta, zaczynając w Krakowie – mieście należącym do najbardziej zanieczyszczonych przez niską emisję w Europie” – mówi Henryk Mucha, członek zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.
Zainteresowanie Polaków przechodzeniem na gaz ziemny ma zwiększyć rozpoczęta w maju br. promocja „Czyste źródło korzyści”. Oferowane w niej nagrody pieniężne za zamianę pieca węglowego na gazowy wynoszą od 300 do 500 zł w zależności od wysokości zużycia gazu. Promocja potrwa do końca tego roku.
„PGNiG bardzo zależy na poprawie stanu jakości powietrza w Polsce, ponieważ problem jest ciągle groźny dla zdrowia milionów osób, a zimą dotyczy nie tylko największych miast” – mówi Tadeusz Kuczborski, członek zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. „Koszty modernizacji ogrzewania warto przeliczyć już teraz, ponieważ proces inwestycyjny potrwa kilka miesięcy” – dodaje.
Łącznie w całej Polsce działa ponad 120 BOK-ów PGNiG. Biura w wersji Premium mają powstawać w centrach innych największych miast. Jeszcze w tym roku będzie można z nich korzystać w Katowicach, Wrocławiu i Warszawie.
PGNiG jest liderem sprzedaży gazu ziemnego w Polsce. W 2014 r. udział firmy w dostawach gazu do wszystkich odbiorców końcowych w Polsce wynosił ok. 89 proc.
Oprac. sek