Polskie jachty ruszają na podbój Chińczyków
Firma z Gdańska Sunreef Yacht produkująca jachty otworzyła swoje biuro w największym mieście Chin - Szanghaju.
- Po dziesięciu latach intensywnego rozwoju na świecie, a zwłaszcza w Europie i w obu Amerykach, firma postawiła na dalszą ekspansję, tym razem w kierunku Azji, ze szczególnym naciskiem na Chiny, zważywszy na niesamowity potencjał kraju środka i jego chłonność rynkową na dobra luksusowe. Rynek ten jest jednak wciąż niedojrzały, a jachting jest postrzegany bardziej jako środek pielęgnacji relacji biznesowych i pozyskania statusu wśród inwestorów niż hobby - mówi Ewa Stachurska, dyrektor sprzedaży w Chinach. - Jesteśmy jednak przekonani, iż nadejdzie moment, w którym odwrócą się proporcje tej konfiguracji. Chcemy pracować nad tym, by nowi pasjonaci żeglarstwa znali wówczas doskonale markę Sunreef Yachts. Już teraz możemy zaobserwować rosnące zainteresowanie dla katamaranów i ciekawość związaną z innowacyjnym konceptem jakim jest katamaran-jacht. Od momentu otwarcia biura otrzymujemy regularnie wiele zapytań od potencjalnych klientów, mediów i brokerów. Fizyczna obecność przedstawicielstwa stoczni w Chinach przyniosła natychmiastowy wzrost świadomości marki - zapewnia Ewa Stachurska.
Biuro w Szanghaju nadzorować będzie wszystkie sprawy marketingowo-sprzedażowe w Chinach i Hong Kongu.
Polska spółka zamierza prowadzić intensywną ekspansję. Między innymi planuje wziąć udział w nadchodzących targach luksusu Hainan Rendezvous Sanya w marcu 2013, w targach China International Boat w Szanghaju w kwietniu 2013 oraz w Hong Kong Gold Coast w maju 2013 na których firma zamierza zaprezentować katamaran żaglowy Sunreef 70 Feng.
Ponadto stocznia stawia na wzmożoną promocję gamy jachtów motorowych z nowym modelem 60 Sunreef Power i popularnym 70 Sunreef Power na tym rynku, gdzie wciąż dominuje zainteresowanie jachtingiem motorowym.
Jacek Strzelecki