Informacje

IDC: Smartfony w Polsce sprzedają się dobrze. Najlepiej te tańsze

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 lipca 2017, 14:59

  • Powiększ tekst

W pierwszym kwartale 2017 roku sprzedano w Polsce ponad 2 mln smartfonów, co oznacza wzrost o 10 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym - oszacowało IDC Polska. Według prognoz tej firmy w całym 2017 r. sprzedaż smartfonów w Polsce sięgnie poziomu 8,5 mln sztuk, a urządzenia z technologią LTE będą stanowiły 90 proc. smartfonów sprzedanych w tym roku.

IDC odnotowuje, że większość smartfonów sprzedanych w I kwartale 2017 r. stanowiły urządzenia z Androidem (89 proc. rynku). Drugie miejsce zajął iOS firmy Apple (blisko 11 proc. urządzeń sprzedanych w tym okresie). Udział pozostałych systemów operacyjnych był marginalny.

Marek Kujda z IDC Polska zwrócił uwagę, że w pierwszym kwartale bieżącego roku Microsoft zakończył dostawy smartfonów Lumia, stąd na rynku pozostały tylko dwa systemy - Android i iOS. W efekcie Android zwiększył swój udział w rynku o 6 punktów procentowych w porównaniu do pierwszego kwartału 2016.

Liderem rynku pod względem sprzedaży telefonów zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym był Samsung, z udziałem wynoszącym ok. 30 proc. Numerem 2 w ujęciu ilościowym był Huawei, a w ujęciu wartościowym - Apple. Udział polskich marek smartfonów w I kwartale br. wyniósł ok. 3 proc. w ujęciu ilościowym.

Mimo wprowadzenia na rynek nowych modeli flagowych urządzeń, zdecydowaną większość sprzedaży - blisko 60 proc. - stanowiły modele tańsze kosztujące między 350 a 850 zł - podkreśla Marek Kujda. I dodaje, że stale rośnie też sprzedaż urządzeń o przekątnej ekranu między 5 a 6 cali. W I kw. br. stanowiły one 80 proc. wszystkich smartfonów, podczas gdy rok wcześniej jedynie 60 proc.

MJ

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.