Informacje

Spada popularność fastfoodów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 grudnia 2017, 10:36

  • Powiększ tekst

Rynek gastronomiczny w Polsce wzrósł o ponad 10,5 pkt proc. wobec poprzedniego roku do ok. 36,12 mld zł, wynika z raportu GFK „Rynek gastronomiczny 2017”. Konsumenci odwiedzający punkty gastronomiczne, wydawali w nich średnio 98 zł miesięcznie (co jest najwyższą wartością w ciągu ostatnich 9 lat)

Rosnąca liczba lokali i ich coraz bardziej różnorodna oferta wydaje się wpływać na wzrost intensywności korzystania przez konsumentów z gastronomii, zarówno w formie rosnącej częstotliwości wizyt, jak i odwiedzania/próbowania różnych typów lokali - powiedziała analityk w dziale Consumer Goods and Retail GfK Lidia Kucharska, cytowana w komunikacie.

Liczba aktywnych placówek całorocznych wzrosła o 1,8 pkt proc. Poza lokalami zaliczanymi do kategorii klubów nocnych, pubów i sieci fast food w każdym z segmentów rynku gastronomicznego w ciągu ostatnich 12 miesięcy zwiększyła się liczba punktów, podano również.

Z badania wynika, że zwiększyła się częstotliwość wizyt w lokalach gastronomicznych - do poziomu średnio 3,7 odwiedzin w skali miesiąca, natomiast 49% Polaków w wieku 15+ deklaruje, iż odwiedzili punkt gastronomiczny w ciągu ostatnich 12 miesięcy, co oznacza spadek o 5 pkt proc wobec 2016 roku.

Ogólnie rzecz biorąc, frytki, burgery, mięsne zestawy posiłków, pizza i lody to najbardziej popularne produkty zamawiane w placówkach gastronomicznych, co jest odbiciem niezmiennie dominujących typów odwiedzanych przez Polaków lokali. Bowiem pizzerie, restauracje i fastfoody to najbardziej popularne rodzaje placówek odwiedzanych przez konsumentów. Jednak popularność tych ostatnich spadła w stosunku do ubiegłego roku - czytamy w materiale.

Najbardziej popularną siecią gastronomiczną wśród Polaków pozostaje nadal McDonald’s.

Prawie dwie trzecie Polaków w wieku 15+ deklaruje, iż odwiedziło punkt tej sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Sieci KFC i Pizza Hut nadal pozostają w czołówce rankingu popularności” - czytamy również.

Ponad jedna czwarta konsumentów odwiedzających punkty gastronomiczne skorzystała z możliwości zamawiania potraw za pośrednictwem telefonu i/lub internetu.

Raport „Rynek gastronomiczny 2017” opisuje rynek z perspektywy: właścicieli i kierowników punktów gastronomicznych oraz konsumentów odwiedzających poszczególne lokale na tle bieżącego otoczenia rynkowego.

(ISBnews)SzSz

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.