Informacje

Znak czasów: dżinsy się źle sprzedają

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 13 sierpnia 2018, 18:36

  • Powiększ tekst

Amerykańska korporacja odzieżowa VF, właściciel takich marek jak Wrangler i Lee, chce wydzielić ze swych struktur dział wytwarzający ubrania dżinsowe - podała agencja AP. Koncern ma się skoncentrować na szybko rozwijającej się branży produktów sportowych.

Jak wskazano, podział firmy VF wynika ze zmiany upodobań Amerykanów, którzy coraz częściej zamieniają dżinsy na spodnie do jogi. Tradycyjni wytwórcy odzieży dżinsowej, podkreślono, by nie wypaść z rynku coraz częściej decydują się na produkcję denimu z domieszką stretchu.

Podział firmy ma się zakończyć w pierwszej połowie przyszłego roku - podano.

Agencja zaznaczyła, że zmiana upodobań odbiorców była widoczna w co kwartalnych wynikach firmy VF, która ogłosiła w poniedziałek, że chce wydzielić ze swych struktur dział produkcji odzieży z dżinsu.

W ostatnich trzech miesiącach, jak podano, przychody amerykańskiego koncernu ze sprzedaży produktów sportowych typu activewear wzrosły o 25 proc., a typu outdoor - o 6 proc., zaś wyrobów dżinsowych - o 3 proc.

Producent szacuje, że w całym obecnym roku rozliczeniowym przychody jego działów wytwarzających towary outdoor zwiększą się o 6-8 proc., a tzw. active - o 13-14 proc. Natomiast wpływy działu dżinsowego mają pozostać na niezmienionym poziomie.

Jak podała w poniedziałek firma VF, wydzielenie działu wyrobów dżinsowych przyniesie jej roczne wpływy w wysokości 2,5 mld dol. Dział wytwarzający produkty sportowe typu outdoor i activewear, w skład którego wejdą marki North Face, Timberland, Altra, Icebreaker i Williamson-Dickie miałby generować rocznie ok. 11 mld dol.

PAP, MS

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych