Informacje

Logo Orlenu / autor: Fratria/Andrzej Skwarczyński
Logo Orlenu / autor: Fratria/Andrzej Skwarczyński

Brawo! Orlen wchodzi na Słowację

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 23 stycznia 2019
  • 12:43
  • 1
  • Tagi: Benzina biznes ekspansja paliwa PKN Orlen Słowacja
  • Powiększ tekst

Słowacja jest kolejnym rynkiem - po polskim, czeskim, niemieckim i litewskim - na którym pojawią się stacje paliwowe Grupy Orlen. Sieć słowacka tych placówek będzie funkcjonowała pod marką Benzina, która działa w tym kraju już od kilku dekad - poinformował koncern.

Jak zapowiedział PKN Orlen, pierwsza stacja rozpocznie działanie pod nowym szyldem na przełomie marca i kwietnia w Malackach, nieopodal granicy słowacko-czeskiej, a cała sieć będzie rozwijana poprzez współpracę franczyzową z mniejszymi operatorami stacji paliw lub przejęcia.

Inwestycja ma charakter długoterminowy. W pierwszym roku działalności marki Benzina na Słowacji możliwe jest dojście do poziomu 10 obiektów, jednak kluczowym wyznacznikiem tempa rozwoju będą przyjęte przez koncern parametry biznesowe - podkreślił koncern.

Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek zaznaczył, iż spółka ta wchodzi na słowacki rynek paliw „jako doświadczony, międzynarodowy gracz”, przypominając, że „już dziś 20 proc. tamtejszej sprzedaży hurtowej to produkty pochodzące z rafinerii Grupy Orlen”.

Jest to solidna baza, która pozwala nam na budowanie sprzedaży także w segmencie detalicznym. Postawiliśmy na markę Benzina, cieszącą się rozpoznawalnością wśród 2/3 słowackich kierowców. Jako wieloletni lider rynku czeskiego, posiadający silne i stabilne zaplecze, naszym słowackim klientom możemy zaoferować najwyższej jakości usługi i produkty, zgodne z ich oczekiwaniami. Chcemy wykorzystać naszą wiedzę i doświadczenie zdobyte w kilku krajach, by w perspektywie 2-3 lat dołączyć do grona znaczących graczy na słowackim rynku detalicznym - powiedział Obajtek, cytowany w komunikacie PKN Orlen.

Na rynku słowackim funkcjonuje obecnie ok. 900 stacji paliw, z których blisko połowa zarządzana jest przez trzech największych operatorów.

PAP, MS

Komentarze