Informacje

produkty mleczne / autor: Pixabay
produkty mleczne / autor: Pixabay

Powoli rośnie eksport produktów mlecznych do Chin

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 24 stycznia 2019, 21:16

    Aktualizacja: 24 stycznia 2019, 21:16

  • Powiększ tekst

O 6,4 proc. wzrósł od stycznia do października eksport polskich produktów mlecznych do Chin. Jak ocenia Jakub Olipra, ekonomista Credit Agricole, Chiny, jako największy na świecie importer tych produktów, są perspektywicznym rynkiem.

W okresie styczeń-październik 2018 r. jego wartość zwiększyła się o 6,4 proc. r/r i wyniosła 42,3 mln EUR.

Dla porównania do Niemiec będących głównym odbiorcą polskiego eksportu w tej kategorii w tym samym okresie wysłaliśmy produkty o wartości 382,7 mln EUR. Niemniej udział Chin w strukturze geograficznej polskiego eksportu produktów mlecznych stopniowo się zwiększa i po pierwszych 10 miesiącach 2018 r. wyniósł on 2,4 proc. wobec 2,3 proc. w analogicznym okresie 2017 r. Oczywiście ze względu na fakt, iż Chiny są największym importerem produktów mlecznych na świecie jest to rynek perspektywiczny i można oczekiwać jego rosnącej roli w strukturze geograficznej polskiego eksportu – komentuje Olipra.

I dodaje, że „jeśli chodzi o sam chiński import to choć odnotowano jego wzrost w 2018 r., to tempo tego wzrostu było wyraźnie niższe niż w poprzednich latach”.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.