Informacje

Sąd nie pozwolił na naruszanie dobrego imienia PPL

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • 27 lutego 2019
  • 16:13
  • 1
  • Tagi: biznes PPL Prawo
  • Powiększ tekst

Sąd Okręgowy w Warszawie przychylił się do wniosku PPL i udzielił przedsiębiorstwu zabezpieczenia roszczeń niepieniężnych. Spółka 2xMW, właściciel strony strajk.ue, otrzymała nakaz zablokowania dostępu do materiału „Pracownicy jak woda w akwarium [ROZMOWA]”, czyli do wywiadu, którego wspomnianemu portalowi udzielił Piotr Szumlewicz.

Pozwani nie mogą rozpowszechniać i dystrybuować tekstu w jakiejkolwiek formie, bez względu na miejsce i sposób, zarówno odpłatnie jak i nieodpłatnie. W uzasadnieniu czytamy, że materiał prasowy zamieszczony na portalu strajk.ue  uprawdopodabnia, że doszło do naruszenia dóbr osobistych, a roszczenie o zakazanie tego naruszenia jest zasadne.

Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, w złożonym pozwie o ochronę dób osobistych, wyjaśniało że materiał zawiera nieprawdziwe informacje, które naruszają jego dobre imię, a także wizerunek rzetelnego i uczciwego przedsiębiorcy oraz pracodawcy. Dlatego też zablokowanie materiału – w opinii PPL - było niezbędne, aby nieprawdziwe informacje nie wpływały na atmosferę w firmie, a także nie utrudniały rozmów z pracownikami oraz związkami zawodowymi.

Według sądu, PPL w wystarczający sposób uzasadnił swoje racje, a dalszy dostęp do wywiadu z Piotrem Szumlewiczem mógłby spowodować, że u czytelników pozostałby ewentualnie zafałszowany obraz rzeczywistości przedstawiany przez pana Piotra Szumlewicza. Postępowanie o naruszenie dóbr osobistych przeciwko Piotrowi Szumlewiczowi jest kontynuowane przez sąd.

Komentarze