Informacje

autor: Poczta Polska
autor: Poczta Polska

Prezes Poczty Polskiej: „1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki”

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 17 października 2019, 19:01

    Aktualizacja: 18 października 2019, 09:58

  • Powiększ tekst

Prezes Poczty Polskiej: „1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki”.

„Kongres 590” to kluczowe wydarzenie ekonomiczne w Polsce, które przyciąga do siebie wielu przedstawicieli świata biznesu, polityki i mediów. W tegorocznej, 4. Edycji kongresu, dyskutowano m. in. o współczesnych wyzwaniach gospodarczych, które stoją przed Polska i Europą. Jednym z prelegentów był Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej, który namawiał do wspierania polskiej gospodarki.

1% więcej pieniędzy przeznaczonych na zakup polskich produktów i usług to 6,6 mld zł rocznie więcej dla polskiej gospodarki. Mamy umowy z polskimi firmami, jesteśmy jedyną polską firmą z tak dużą siecią. Jako największa krajowa firma świadcząca usługi pocztowe, kurierskie i logistyczne zapewniamy swoisty krwioobieg w państwie. To decyduje o naszej wyjątkowej roli, bo mamy unikatowy dostęp do Obywateli, instytucji i przedsiębiorstw zlokalizowanych w całym kraju – mówił prezes Sypniewski.

Szef Poczty Polskiej nawiązywał do słów premiera, który w czasie swojego wystąpienia wyraził nadzieję, że „cały system gospodarczy będzie tak skonstruowany od strony regulacyjnej, finansowej i społecznej, aby dobrze służył nie tylko nam, ale przede wszystkim przyszłym pokoleniom”.

Wystąpienie Prezesa Rady Ministrów wprowadziło przedsiębiorców i ekspertów do dyskusji panelowej o roli patriotyzmu gospodarczego. Zaproszeni przez Organizatorów Kongresu 590 przedsiębiorcy: Andrzej Goździkowski prezes Zarządu Cedrob, Jan Szynaka prezes Zarządu Szynaka Meble, Ryszard Florek współzałożyciel i prezes Zarządu FAKRO, Przemysław Sypniewski prezes Zarządu Poczty Polskiej, Tomasz Wróblewski partner zarządzający w Grant Thornton oraz Stanisław Tępiński współzałożyciel Grupy Paradyż, w ramach panelu Wybieram 590 dyskutowali o roli patriotyzmu gospodarczego w czasach ponadnarodowych korporacji, jako jednego z elementów zdrowego rozwoju społeczeństwa i kraju.

Odpowiedzią na potrzebę edukacji patriotyzmu gospodarczego jest pierwsza ogólnopolska kampania „Wybieram590” – Sobota dla Polski, która poprzez ogólnospołeczne uświadomienie ma na celu wyrobienie nawyku identyfikacji źródła pochodzenia produktu – jeśli kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy być pewni, że produkt jest polski, a decyzja o preferencji go podczas zakupów jest już pierwszym krokiem w budowaniu patriotyzmu gospodarczego i wspierania w ten sposób długofalowego rozwoju polskiej gospodarki.

W ramach kampanii „Wybieram 590” przygotowano też raport, z którego wynika, iż postulowane zmiany zachowań konsumentów mogą wpłynąć na kondycję ekonomiczną Polski i budowanie krajowych oszczędności. Jeśli polscy konsumenci będą wydawali o 1 proc. więcej na polskie produkty kosztem zagranicznych, oznaczałoby zysk dla rodzimej gospodarki w wysokości 6,6 miliarda zł. rocznie.

Kampanię „Wybieram 590” wsparli liderzy zaufania publicznego, m. in. aktorzy i dziennikarze. W specjalnym spocie, który zachęca do identyfikowania źródła pochodzenia produktów poprzez kod kreskowy, m.in. Anna Popek, Maciej Kurzajewski.

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.