Informacje

Kino / autor: Pixabay.com
Kino / autor: Pixabay.com

Świat reklamy i mediów odczuje skutki koronawirusa

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 4 marca 2020, 22:30

  • Powiększ tekst

Na naszym rynku skutki epidemii widać choćby w sprzedaży biletów do kin. Zmiany mogą dotknąć także media tradycyjne i cyfrowe, reklamę online i ecommerce - czytamy w raporcie GroupM (WPP), na który powołują się Wirtualne Media.

Agencją kieruje Brian Wieser. Jego zdaniem pojawiający się w kolejnych krajach koronawirus to dla świata „coraz większa tragedia”, która nie pozostanie bez wpływu na wiele aspektów życia codziennego i prowadzenia biznesu. W wielu krajach, przynajmniej w perspektywie krótkoterminowej, możliwa jest recesja gospodarcza. Szczególnie na walkę ze skutkami koronawirusa powinny szykować się Chiny, gdzie wykryto pierwszy przypadek choroby.

Sytuację powinni śledzić bacznie marketerzy. W ostatnich tygodniach wielu konsumentów pozostało w domach, ograniczając zakupy i poświęcając więcej czasu na media. Skutki tego najszybciej odczuje handel detaliczny, który także osłabnie wskutek luk w łańcuchu dostaw - wskazuje również Wieser.

Podkreśla także, że w związku z obecną sytuacją gotowość reklamodawców do wydawania pieniędzy na reklamę może spaść pomimo wyższych poziomów odbiorców w niektórych mediach. - Konsumpcja mediów w domu prawdopodobnie wzrośnie, podobnie jak sprzedaż w e-handlu - dodaje przedstawiciel GroupM.

Mimo wzmożonego zainteresowania mediami konsumentów, wydatki na reklamę mogą spaść z uwagi na niższy popyt na produkty i usługi. Można powiedzieć, że spadki w pierwszej kolejności dosięgną z dużym prawdopodobieństwem segment reklamy zewnętrznej. Na globalne koncerny mediowe reklamujące chińskie marki i usługi wpłynie stopień zaburzenia łańcucha dostaw z Chinami oraz terminy, w jakich tamtejsza produkcja wróci do normy.

Tradycyjna telewizja może radzić sobie stosunkowo lepiej ze względu na prawdopodobną poprawę poziomu widowni, podczas gdy z reklamą zewnętrzną może być już gorzej w związku z niższym natężeniem ruchu pieszych w wielu miejscach w związku z tym, że coraz więcej firm zobowiązuje swoich pracowników do pracy zdalnej - ocenia Brian Wieser.

Czytaj też: Włoska turystyka w zapaści

Wirtualne Media/KG

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych