Informacje

Bank Pekao
Bank Pekao

TYLKO U NAS

Pekao aktywnie walczy ze skutkami COVID-19

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 12 maja 2020, 14:18

    Aktualizacja: 12 maja 2020, 14:19

  • Powiększ tekst

Dzięki bardzo szerokiej palecie działań i doskonałej współpracy w realizacji rządowych programów wsparcia, Bank Pekao stał się jedną z wyróżniających instytucji na polu batalii ze skutkami pandemii koronawirusa.

-W sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy jest szczególnie ważna rola pakietów pomocowych ze strony administracji rządowej w zwalczaniu finansowych i gospodarczych skutków pandemii – uważa Marek Lusztyn, wiceprezes Pekao.

Jego zdaniem, bank był ostatnio bardzo mocno zaangażowany we wsparcie różnego rodzaju programów pomocowych. - W zakresie tarczy PFR, która dotyczy wsparcia finansowego w formie dotacji dla małych i  średnich firm, a także dla dużych przedsiębiorstw – około 7 tys. naszych klientów skorzystało z tej właśnie pomocy i właśnie przez nasz bank została przyznana kwota około 2 mld zł subwencji – podkreśla Marek Lusztyn.

Z kolei w zakresie programu gwarancji rządowych Banku Gospodarstwa Krajowego (gwarancji de minimis) umożliwiających przedsiębiorstwom zabezpieczenie do 80 proc. wartości kredytu – limit gwarancji przyznanych dla klientów banku w ramach funduszu gwarancji płynnościowych sięgnął 15 mld zł.

-W tej chwili około 70 proc. nowej sprzedaży kredytów jest pokryta tymi gwarancjami – dodaje wiceprezes.

Natomiast w zakresie wakacji kredytowych, wspólnie z innymi bankami w Polsce – w ramach akcji koordynowanej przez Związek Banków Polskich – Pekao zaoferował systemowe rozwiązania, pozwalające klientom na moratorium na spłatę kredytu.

-W przypadku klientów detalicznych, praktycznie wszyscy otrzymali od nas pozytywną odpowiedź, w grupie małych i średnich przedsiębiorstw było to 90 proc. składających wnioski – mówi Marek Lusztyn.

Zwraca też uwagę, że wchodząc w sytuację epidemiczną bank zadbał, aby zarówno klienci, jak i pracownicy czuli się przede wszystkim bezpiecznie.

-Jeżeli chodzi o klientów, skłanialiśmy ich do przeniesienia aktywności do kanałów zdalnych, zminimalizowania wizyt w oddziałach – w tym korzystania z internetu, infolinii, czy bankowości mobilnej. Pracowników przesunęliśmy do pracy zdalnej – w ten właśnie sposób w szczytowym momencie pracowało u nas ok. 6 tys. osób. Do czasu ustabilizowania sytuacji zawiesiliśmy też program zwolnień grupowych, ogłoszony w lutym 2020 roku – podkreśla Marek Lusztyn.

-Podjęliśmy też działania w zakresie wsparcia szpitali bezpośrednio zaangażowanych w walkę z COVID-19. Nasi pracownicy również zaangażowali się aktywnie w ramach wolontariatu w obsługę infolinii Narodowego Funduszu Zdrowia. Ponadto uruchomiliśmy także kampanię dla seniorów, jak komunikować się zdalnie z bankiem – dodaje wiceprezes banku.

Czytaj też: Pekao: Stawiamy na wzrost organiczny i cyfryzację

kp

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych