Informacje

Zdaniem wicepremier jest za wcześnie by mówić o powrocie do handlowych niedzieli / autor: Pixabay
Zdaniem wicepremier jest za wcześnie by mówić o powrocie do handlowych niedzieli / autor: Pixabay

Za wcześnie by wracać do niedzieli handlowych

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 maja 2020, 22:30

  • Powiększ tekst

Uważnie obserwujemy ruch klientów w sklepach, nowe nastroje konsumenckie; uważamy, że jest za wcześnie, by wracać do dyskusji o handlu w niedzielę - oceniła wicepremier, minister rozwoju Jadwiga Emilewicz na internetowej sesji Europejskiego Kongresu Gospodarczego

Uważnie obserwujemy ruch klientów w sklepach, także wielkopowierzchniowych. Patrzymy, jak zwiększył się handel w internecie - mieliśmy go na poziomie 5-6 proc. przed pandemią, w ciągu pięciu tygodni wzrósł do poziomu 20 proc., więc pojawiają się nowe nastroje konsumenckie – mówiła Emilewicz.

Przytoczyła dane jednego ze sklepów dużej sieci meblowej, która - jak zaznaczyła - zbudowała w Polsce bardzo duży łańcuch wartości poddostawców i producentów dostarczających towary na rynek światowy. Tam obroty od pierwszego dnia otwarcia są na poziomie 140 proc. dzień do dnia, tydzień do tygodnia - 2020 do 2019 - relacjonowała wicepremier.

Wydaje się, że na dziś jeszcze nie ma takiej potrzeby, żeby mówić o niedzielach (handlowych). Wiem, że to jest postulat; często go słyszę, żebyśmy przywracali niedziele handlowe. Ale tak, jak powtarzamy: obserwujemy gospodarkę, zobaczmy co się wydarzy po miesiącu odmrożenia, w jakim będziemy punkcie, czy nie wrócimy do dyskusji o niedzielach - zasygnalizowała. Ale na pewno dziś to za wcześnie, by o tym mówić - oceniła.

W pierwszym pakiecie ustaw antykryzysowych, wdrożonym 31 marca br., dopuszczono aby sklepy objęte zakazem handlu w niedziele mogły przyjmować w te dni towar, rozładowywać go oraz wykładać na półki.

PAP/ mk

CZYTAJ TAKŻE: Sklepy otwarte w niedzielę, ale tylko dla dostawców

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych