Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Właściciel PolskiegoBusa: Polska to ziemia niczyja

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 3 grudnia 2013, 08:33

  • Powiększ tekst

Dziś w wywiadzie dla Money.pl właściciel marki Sir Brian Souter PolskiBus.com zdradza swoje plany na przyszłość i wyjaśnia czemu interes w Polsce idzie mu tak dobrze.

Sir Souter mówi ile Polskich Busów wkrótce będzie jeździć po Polsce.

Myślę, że w ciągu najbliższych lat po Polsce będzie jeździć tysiąc autokarów naszej marki. W tej chwili jest ich 98, a właśnie ogłosiliśmy zakup kolejnych 30. Od tego miesiąca uruchamiamy także nową bazę operacyjną we Wrocławiu, która będzie obsługiwała aż 40 kursów dziennie do 10 największych polskich miast. Ponadto uruchamiamy cztery nowe trasy, w tym do Berlina i Pragi i zwiększamy częstotliwość połączeń ze stolicą. Z Wrocławia będzie wyjeżdżało 15 autokarów dziennie do Warszawy. Polski rynek przewozów zmienia się bardzo dynamicznie, więc na ten moment ciężko szacować, jaki możemy zdobyć w nim udział.

A czy administracja stara się uprzykrzyć życie Polskiemu Busowi tak jak innym firmom? Owszem, ale na razie bez większego skutku.

Nie mamy najmniejszych problemów z kontrolami, które są przeprowadzane w naszych autobusach. Zresztą, te o których Pani mówi, nie wykazały żadnych nieprawidłowości. Nasza flota jest bardzo nowoczesna i bardzo dobrej jakości, na bieżąco kontrolowana przez mechaników. Średni wiek naszych autokarów to 1,5 roku, wszystkie są wyposażone w pasy dla pasażerów. Poza tym mamy wypracowane bardzo dobre procedury bezpieczeństwa. Nie mamy zatem żadnych obaw co do jakichkolwiek kontroli.

Dlaczego Polska okazała się tak dobrym rynkiem dla Polskiego Busa? Bo jak mówi właściciel marki - to ziemia niczyja jeśli chodzi o transport.

Już cztery lata temu przyglądałem się niektórym prywatyzacjom PKS-u. Pod względem transportu publicznego Polska była w pewnym sensie ziemią niczyją, bo nie było ani konkurencyjnego przewoźnika autobusowego, ani kolejowego ani też alternatywy w postaci siatki lotów krajowych. Kiedy przeanalizowaliśmy rynek okazało się, że potrzebny jest tu właśnie taki przewoźnik jak Megabus. To nie był biznes, który mógłby prowadzić Stagecoach, ponieważ ta firma operuje tylko na bardzo rozwiniętych rynkach. Wejście na polski rynek było związane ze sporym ryzykiem, ale my lubimy podejmować ryzyko.

A kto wymyślił ciekawe logo?

Ja i moja żona. To nie był żaden sztab ludzi od marketingu. Ja wymyśliłem nazwę, moja żona zaproponowała kolory. Cały produkt został opracowany przeze mnie i przez mój zespół.

Cały wywiad dostępny na Money.pl.

Money.pl/ as/

 

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych