Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

64 proc. Polaków zamawia jedzenie przez internet. Kobiety myślą o kolacji, a panowie o obiedzie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 31 stycznia 2014, 06:51

  • Powiększ tekst

Według najnowszego badania, przeprowadzonego przez instytut Homo Homini, już 64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu. W tej grupie coraz większe znaczenie odgrywają osoby, które zamawiając oprócz telefonu wykorzystują internet – 38 proc. Co ciekawe, najczęściej w ten sposób zamawiają ludzie w wieku 35-44 lata, a nie osoby młode. Najpopularniejszą kuchnią jest włoska, która ma zdecydowaną przewagę nad innymi rodzajami potraw. Zamawiamy przede wszystkim z wygody i dla oszczędności czasu.

Jeszcze kilka lat temu zamawianie gotowych potraw przez internet można było uznać za przejaw snobizmu. Jednak wraz z upływem czasu, to zjawisko staję się coraz bardziej powszechne. Według badania, zrealizowanego przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl, dziś już prawie dwie trzecie Polaków zamawia posiłki z dostawą do domu.

– W tej grupie coraz częściej można spotkać osoby, które oprócz telefonu, wykorzystują w tym celu internet – 38 procent. Co prawda odsetek zamawiających wyłącznie w sieci jest jeszcze mały, jednak przewidujemy, że w tym roku ulegnie zwiększeniu m.in. dzięki popularyzacji smartfonów i tabletów – mówi Michał Rokosz, dyrektor zarządzający w Foodpanda.pl. - Co ciekawe, najczęściej przez internet lub telefon zamawiają osoby w wieku 35 – 44 lata. Warto zauważyć też, że wbrew stereotypom, to kobiety (65 proc.) kupują online częściej niż mężczyźni - dodaje.

Panie troszczą się o kolację, a panowie o obiad

Przeprowadzone badanie dowodzi, że najchętniej zamawiamy jedzenie z dostawą w porze kolacyjnej, od piątku do niedzieli. Aż 44 proc. badanych wybiera właśnie tę porę i dni. Wśród posiłków z dostawą, popularne są również sobotnie i niedzielne obiady – 18,5 proc. Okazuje się, że najczęściej robią tak osoby w wieku 15-34 lata oraz osoby w wieku 45-54. Wyniki badania dostarczają również kolejnych ciekawych informacji, według nich na zamówienie piątkowej i weekendowej kolacji decydują częściej kobiety, a za sobotni i niedzielny obiad odpowiedzialni są mężczyźni.

Miłość Polaka do Włocha, ale tylko przez telefon

Najpopularniejsze potrawy, wybierane przez osoby zamawiające jedzenie z dostawą do domu, należą do kuchni włoskiej – 73 proc. Następne w kolejności są dania azjatyckie, które wybiera 11 procent, badanych.

– W przypadku zamówień internetowych, sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Oczywiście, zamawiający przez telefon mogą intuicyjnie wybrać np. pizzę, jednak gdy zaoferuje im się szerszy wachlarz potraw, tak jak ma to miejsce w internecie, to ich wybory są zupełnie inne. Według naszych danych, osoby zamawiające za pomocą aplikacji mobilnych i internetu, preferują kuchnię azjatycką, na którą przypada 29 proc. zamówień. Na kolejnym miejscu możemy znaleźć pizzę – 26 proc. Na 3. miejscu burgery – 22 proc., a tuż za nimi kuchnię polską – mówi Michał Rokosz z Foodpanda.pl.

Szybko, wygodnie, przez internet

Najczęstszym powodem, który decyduje o zamówieniu potraw z dostawą do domu jest wygoda takiego rozwiązania – 58 proc. Dla kupujących w ten sposób liczy się również oszczędność czasu, który musieliby poświęcić na gotowanie – 39 proc. Ważne są również zniżki, które często można spotkać zwłaszcza, gdy zamówienie składane jest za pośrednictwem sieci – 18 proc. Natomiast 14 proc. badanych stwierdziło, że zamawia potrawy, gdyż lubi eksperymentować z nowymi, nieznanymi smakami. Dla badanych w wieku 45-54 najważniejsza była właśnie oszczędność czasu. Co ciekawe, zniżki i promocje były ważne nie tylko dla osób poniżej 24 roku życia, ale również dla tych w wieku 55-64. Najbardziej eksperymentować lubią natomiast osoby w wieku 35-44. Warto też dodać, że mężczyznom bardziej niż kobietom zależy na oszczędności czasu oraz zniżkach i promocjach.

Badanie zostało wykonane przez instytut badania opinii Homo Homini w dniach 19.12.2013 – 13.01.2014 r. na osobach z miast powyżej 100 tys. osób. Próba badawcza wynosiła 1003 osoby.

Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych