Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu lub pracy. Głównie jemy pizzę

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 10 lutego 2014, 05:54

    Aktualizacja: 12 lutego 2014, 14:31

  • 3
  • Powiększ tekst

Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez instytut Homo Homini na zlecenie Foodpanda.pl 64 proc. Polaków zamawia jedzenie z dostawą do domu lub pracy. Już 38 proc. Polaków korzysta przy tym z serwisów internetowych czy aplikacji mobilnych. Jakie są ich ulubione dania i mieszkańcy jakich miast zamawiają najczęściej?

Popularyzacja smartfonów i tabletów sprawiła, że Polacy coraz chętniej korzystają z aplikacji mobilnych i serwisów www do realizacji codziennych czynności. W ostatnim roku trend mobilny dał się też silnie zauważyć na rynku zamawiania jedzenia do domu czy pracy i już ponad 1/3 Polaków korzysta ze smartfona czy tabletu, by zamówić posiłek z dowozem.

Serwis i aplikacja mobilna Foodpanda.pl w Polsce zadebiutowała w lutym 2013 roku. Po roku działalności umożliwia zamawianie jedzenia 9 milionom użytkowników z 1200 restauracji w całej Polsce, mając najszybsze tempo wzrostu wśród firm o tym profilu działalności. W samej Warszawie korzystając z Foodpanda.pl zamówimy posiłki z dwukrotnie większej liczby restauracji, niż w jakimkolwiek innym serwisie. Foodpanda jako jedyna firma na rynku współpracuje też na wyłączność m.in. z McDonald's, Salad Story, Sphinx, Aioli czy Bobby Burger.

Trendy na rynku zamawiania jedzenia

Kto zamawia w Foodpanda.pl najczęściej? Liderami pod względem liczby zamówień w serwisie i aplikacji Foodpanda.pl od początku pozostają klienci warszawscy, którzy obecnie generują 64 proc. zamówień. Warto jednak zaznaczyć, że pozostałe miasta, w których dostępna jest usługa, z miesiąca na miesiąc zyskują – dla porównania w pierwszym kwartale funkcjonowania serwisu, zamówienia w stolicy stanowiły 97 proc. wszystkich zleceń.

Według raportu Homo Homini Polacy najczęściej zamawiają w dostawie dania kuchni włoskiej, w tym oczywiście pizzę (78%). Na drugiej pozycji plasuje się kuchnia azjatycka, którą wybiera 11 proc. badanych. W przypadku zamówień internetowych, za pomocą serwisu i aplikacji mobilnej Foodpanda.pl, różnice te są znacznie mniejsze, a w Warszawie procent osób zamawiających posiłki z kuchni azjatyckiej jest większy niż z kuchni włoskiej (29% do 26%). Mieszkańcy Krakowa, Poznania i Wrocławia najchętniej za pomocą Foodpanda.pl zamawiają pizzę, choć dominacja ta jest mniejsza niż w przypadku zamówień składanych telefonicznie.

Plany na 2014 rok

Z początkiem 2014 roku Foodpanda nawiązała współpracę z McDonald’s Polska, największą siecią restauracji typu fast food na świecie. Usługa Mcdonald’s w Dostawie na chwilę obecną testowana jest w trzech warszawskich restauracjach sieci. W planach na nadchodzący rok Foodpanda ma także rozpoczęcie współpracy z inną dużą siecią gastronomiczną oraz pozyskanie kolejnych 500 partnerów. Planowana jest także premiera nowej bardziej intuicyjnej i szybszej aplikacji mobilnej na platformy iOS, Android i Windows Phone, by w ten sposób generować coraz większą liczbę zamówień za pomocą smartfonów i w efekcie sprawić, że co najmniej co trzecie zamówienie będzie realizowane przez aplikację. Wkrótce firma zamierza też ruszyć z kampanią outdoorową oraz telewizyjną.

Ciekawostki Foodpanda.pl:

•    Największa wartość zamówienia: 997 zł, Kucharek Sześć, Warszawa
•    Rekordzista w liczbie zamówień: 88 razy w ciągu 2013 roku

 

 

Opr. Jas

 

 

 

 

 

--------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------

Zachęcamy do zakupów wSklepiku.pl!

W ofercie naszego sklepu znajdą Państwo:bardzo ciekawe książki, interesujące audiobooki oraz unikatowe gadżety z logotypem wPolityce.pl!

Zapraszamy!

 

Powiązane tematy

Komentarze