Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe
Zdjęcie ilustracyjne / autor: Materiały prasowe

Polski Ład dofinansuje drogę na Mierzei Wiślanej

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 25 października 2021, 17:30

  • Powiększ tekst

W ramach Polskiego Ładu rząd przekaże ponad 63 mln zł na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 501, która jest kluczową trasą na Mierzei Wiślanej - poinformował wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Rząd w ramach Polskiego Ładu, za ponad 63 mln złotych (63 mln 337 tys. 450) przebuduje kluczową drogę na Mierzei Wiślanej w związku z budową kanału żeglugowego. Chodzi o 17,27 km drogi wojewódzkiej nr 501 na odcinku Stegna - Krynica Morska - powiedział Grzegorz Witkowski.

Wyjaśnił, że droga ta jest bardzo uczęszczana w sezonie turystycznym, gdyż to jedyna trasa biegnąca do Krynicy Morskiej. Dodatkowo wykorzystanie jej części wzrosło wraz z rozpoczęciem budowy przekopu przez Mierzeję Wiślaną.

Zachęcamy gminy w całej Polsce a szczególnie te, które mają na swoim terenie akweny wodne do korzystania z priorytetu trzeciego i czwartego (Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych - PAP) działu gospodarka wodna - powiedział Grzegorz Witkowski.

Witkowski powiedział, że samorządy w ramach tych dwóch priorytetów mogą się starać o dofinansowanie zagospodarowania brzegów rzek, jezior, zalewów czy na budowę marin ale również możliwe będzie dofinansowanie infrastruktury drogowej.

Wiceminister wyjaśnił, że działania z priorytetu trzeciego i czwartego są dofinansowywane w 80-85 proc. przez rząd.

W Rządowym Funduszu Polski Ład: Programie Inwestycji Strategicznych przewidziano cztery obszary priorytetowe na które jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o dofinansowanie inwestycji.

Pierwszy to m.in. budowa lub modernizacja infrastruktury drogowej, budowa lub modernizacja infrastruktury wodno-kanalizacyjnej, czy budowa lub modernizacja źródeł ciepła sieciowego zeroemisyjnego.

Drugi priorytet obejmuje m.in. tabor z napędem zeroemisyjnym, budowę lub modernizację źródeł ciepła sieciowego niskoemisyjnego czy budowę lub modernizację sieci ciepłowniczych.

Z kolei w priorytecie trzecim można liczyć na dofinansowanie budowy lub modernizacji infrastruktury technicznej drogowej, budowę lub modernizacja infrastruktury transportu wodnego. Dofinansowana może być też melioracja, retencja, osuszanie.

Czwarty priorytet to dofinansowanie m.in. taboru zbiorowego transportu drogowego, taboru zbiorowego transportu wodnego, czy budowy lub modernizacji infrastruktury telekomunikacyjnej.

PAP/RO

CZYTAJ TEŻ:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych