Informacje

Mur na granicy? Polacy są za

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 20 listopada 2021, 10:14

    Aktualizacja: 20 listopada 2021, 20:23

  • Powiększ tekst

Jak wynika z badania pracowni Social Changes na zlecenie portalu wPolityce.pl, zdecydowana większość Polaków popiera budowę muru na granicy Polski i Białorusi.

Aż trzy czwarte uważa także, że Unia Europejska powinna sfinansować - częściowo lub w całości - budowę zapory, która ma ochronić cały kontynent przed nielegalną imigracją. W pierwszym badaniu respondentom zadano następujące pytanie: Czy popiera Pani/Pan budowę muru na granicy Polski i Białorusi, aby zapobiec działaniom Aleksandra Łukaszenki?

Na tak zadane pytanie twierdzącą odpowiedziało 60 proc. badanych. Przeciw budowie muru opowiedziało się 24 proc. respondentów. Budowę muru popierają wyborcy Zjednoczonej Prawicy oraz Polski 2050. Wyjątkiem są wyborcy Koalicji Obywatelskiej: aż połowa jest przeciwko inwestycji, która ma zapewnić Polsce bezpieczeństwo.

W drugim badaniu zadano następujące pytanie: Kto według Pani/Pana powinien zapłacić za budowę muru na granicy Polski i Białorusi, aby zapobiec działaniom Aleksandra Łukaszenki? Zdaniem 50 proc. badanych, koszty powinny ponieść „Polska i Unia Europejska”. Zdaniem 25 proc. - zapłacić powinna Unia Europejska. 6 proc. uważa, że inwestycję powinna sfinansować wyłącznie Polska. 19 proc. badanych nie ma zdania w tej sprawie.Warto przypomnieć, że jak wynika z innego badania pracowni Social Changes, Polacy bardzo dobrze oceniają pracę Straży Granicznej na granicy Polski i Białorusi.

Badanie zostało przeprowadzone na ogólnopolskiej, reprezentatywnej (pod względem: płci, wieku, wielkości miejsca zamieszkania) próbie Polaków N=1069 osób w dniach od 12 do 15 listopada 2021 roku.

wPolityce/KG

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.