Grupa reklamowa Omnicom kończy działalność w Rosji
Grupa reklamowa Omnicom, do której w Polsce należą agencje DDB Warszawa, BBDO, OMD poinformowała, że wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu pozbycia się wszystkich swoich udziałów w tym kraju – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Omnicom wydał oświadczenie, w którym informuje o wycofaniu swojego biznesu z Rosji.
Możemy potwierdzić, że Omnicom wycofuje się z Rosji i współpracuje z lokalnymi partnerami w celu zbycia wszystkich naszych pozycji inwestycyjnych - napisano w oświadczeniu.
Zaplanowaliśmy uporządkowany proces, aby zapewnić ciągłość usług dla klientów i zapewnić przyszłość naszym rosyjskim kolegom, niektórzy są z Omnicom od dziesięcioleci. Spodziewamy się, że wszystko sfinalizujemy wkrótce - informuje Omnicom.
Firma podkreśla też, jej priorytetem jest bezpieczeństwo i dobro ponad 200 pracowników i ich rodzin w Ukrainie. Omnicom jest w stałym kontakcie z szefami swoich ukraińskich agencji i wspiera ich pomocą humanitarną, w tym transportem, zakwaterowaniem, wizami, usługami tłumaczeniowymi, wsparciem w relokacji, zaopatrzeniem i wsparciem medycznym. Omnicom zatrudnia w Rosji ok. 2 tys. osób. Wśród jej klientów na tamtejszym rynku są m.in. Daimler, Activision i Volkswagen - już wcześniej zdecydowały o wstrzymaniu działalności na rynku rosyjskim.
Holding jest ostatnim z grona największych grup reklamowych na świecie, który zdecydował o wycofaniu się z Rosji. W ostatnich dniach decyzje takie ogłosiły Interpublic, Publicis Groupe i Dentsu – informuje portal wirtualnemedia.pl.
Wirtualnemedia.pl/RO