Informacje

Dolar amerykański  / autor: Pixabay
Dolar amerykański / autor: Pixabay

MFW: 40 mld dol. na fundusz zrównoważonego rozwoju

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 27 maja 2022, 19:56

  • Powiększ tekst

W piątek szefowa MFW Kristalina Georgieva poinformowała, że do tej pory udało się pozyskać 40 mld dolarów na konto funduszu powierniczego, którego celem jest wspieranie zrównoważonego rozwoju i walki ze zmianami klimatu - przekazał Reuters.

Międzynarodowy Fundusz Walutowy (MFW) jest w trakcie pozyskiwania środków finansowych na fundusz „Odporności i Zrównoważonego Rozwoju” (ang. Resilience and Sustainability Trust - PAP). „MFW uruchomił w kwietniu nowy instrument finansowy dla krajów o niskich i średnich dochodach, którego celem jest zebranie co najmniej 45 mld dolarów” - przypomniał Reuters.

W piątek szefowa MFW, Kristalina Georgieva, poinformowała, że do tej pory zgromadzono 40 mld dolarów. „Budowanie odporności na skutki zmian klimatycznych będzie kosztować biliony dolarów w ciągu następnej dekady, powiedziała w nagranym wcześniej przemówieniu transmitowanym na Ibrahim Governance Forum, konferencji koncentrującej się na problemach Afryki” - napisano w depeszy.

Agencja wskazała, że według ostatniego raportu Międzyrządowego Zespołu ds. Zmian Klimatu z kwietnia br. „globalne inwestycje w klimat muszą wzrosnąć nawet sześciokrotnie w stosunku do około 640 mld dolarów wydanych w 2020 r., aby zapobiec wzrostowi temperatury na świecie o więcej niż 1,5 stopnia Celsjusza (…) powyżej poziomu sprzed epoki przemysłowej”.

Kraje afrykańskie nie mogą same stawić czoła tym nakładającym się kryzysom - klimatycznemu, żywnościowemu i pandemicznemu” - powiedziała Georgieva.

Czytaj też: Broń dalekiego zasięgu na Ukrainie? Kluczowa decyzja USA!

PAP/kp

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.