Informacje

'Umiejętności jutra' / autor: gov
'Umiejętności jutra' / autor: gov

Darmowy program Google i SGH. "Umiejętności jutra"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 9 marca 2023, 21:50

    Aktualizacja: 10 marca 2023, 10:01

  • 0
  • Powiększ tekst

Ponad 6 tys. osób zdobyło certyfikat zawodowy w obszarze marketingu internetowego i e-commerce dzięki programowi „Umiejętności jutra”. Aż 70 proc. uczestników po ukończeniu kursu podjęło nowe projekty zawodowe w tej branży. Rusza druga edycja programu.

Celem nadrzędnym programu stażowo - szkoleniowego jest wykształcenie społeczeństwa funkcjonującego w gospodarce cyfrowej. Praca coraz bardziej będzie uzależniona od umiejętności cyfrowych. Szacuje się, że do 2030 roku automatyzacja obejmie połowę czasu pracy a 7 mln Polaków będzie potrzebowała się przebranżowić.

Ze względu na bardzo duże zainteresowanie inicjatywą (25 tys. zgłoszeń) oraz sukcesy zawodowe osiągnięte przez absolwentów, Google i SGH ogłasza drugą edycję programu „Umiejętności Jutra”. Uczestnicy nabywają umiejętności min. w obszarze marketingu internetowego. W nowej odsłonie program będzie zawierał dodatkowe wsparcie na rzecz aktywizacji zawodowej kobiet.

Inicjatywa powstała ze współpracy giganta informatycznego Google i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Patrząc po faktycznych rezultatach szkoleń można powiedzieć, że program odniósł sukces. Jak wyglądały kulisy powstania współpracy Google i SGH?

Budując cały program byliśmy pewni, że potrzebujemy dać absolwentom szkół i pracownikom chcących się przebranżowić fundamenty mocnej wiedzy biznesowej. Budujemy specjalistyczną wiedzę techniczną, kompetencje cyfrowe i proponujemy jako firma technologiczna konkretne praktyczne narzędzia. Nawiązaliśmy współpracę z najlepszą uczelnią ekonomiczną - SGH, prosząc ich o wsparcie w zbudowaniu mocnego CV i zapewnieniu wszystkim uczestnikom bardzo mocnych podstaw biznesowych. Takie połączenie daje możliwość budowania długoterminowych karier w każdym przedsiębiorstwie, zarówno w obszarze zarządzania czy marketingu. Wykorzystując zdobytą wiedzę cyfrową można rzeczywiście oddziaływać na całe przedsiębiorstwo i piąć się po szczeblach kariery, komentuje program Łukasz Pietrzak, marketing manager Google Polska

Słyszymy, że program jest skierowany do osób poszukujących pracy, ale również do tych, którzy chcą zmienić pracę. Przybliżmy cały cykl szkoleń

Mamy 8 dosyć intensywnych tygodni szkoleń. Zajęcia są prowadzone przez 30  najwybitniejszych ekspertów praktyków i  profesorów SGH. Przez ten czas każdy uczestnik może porozmawiać z każdym wykładowcą.

Na końcu szkoleń jest egzamin. Jeżeli zrealizujemy dobrze cały materiał w ciągu 8 tygodni powinniśmy być do egzaminu już dobrze przygotowani. Z egzaminu musimy uzyskać minimum 80 proc. by potwierdzić zdobytą wiedzę, dodaje Pietrzak.

Joanna Buczyńska

Powiązane tematy

Komentarze