Informacje

Zdjęcie ilustracyjne / autor: fot. Pixabay/HutchRock
Zdjęcie ilustracyjne / autor: fot. Pixabay/HutchRock

Jak Polacy robią zakupy? Dane zaskakują

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 6 kwietnia 2024, 10:31

    Aktualizacja: 6 kwietnia 2024, 11:15

  • Powiększ tekst

W ostatnich latach wzrosła popularność zakupów online - wynika z raportu „Polaków Portfel Własny: Polacy w Sieci”, przygotowanego przez Santander Consumer Bank. Wynika z niego, że już blisko 60 proc. respondentów, robi zakupy online częściej niż w poprzednich latach.

Zakupy w sieci są uwielbiane przez wszystkich, niezależnie od tego, w jakim są wieku. Wyniki przeprowadzonego badania pokazały, że każda grupa ankietowanych kupuje online częściej niż kiedyś. Okazuje się, że wzrost częstotliwości korzystania z kanału e-commerce był najbardziej widoczny wśród czterdziestolatków – ponad dwie trzecie z nich zauważyło u siebie taką tendencję” – powiedział Patryk Perliński, Dyrektor Departamentu Sprzedaży i Relacji z Klientami Biznesowymi z Santander Consumer Banku.

Doroczny raport

Zgodnie z raportem Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” 47 proc. Polaków spędza najwięcej swojego czasu wolnego w sieci na robieniu zakupów online, a 6 na 10 ankietowanych, którzy kupują online zauważyło, że aktualnie robi to częściej niż w latach poprzednich.

86 proc. Polaków kupuje artykuły na platformach typu Allegro czy Amazon. Najwyższy odsetek osób korzystających z takich stron internetowych znajduje się wśród osób między 18 a 29 rokiem życia (91 proc.) oraz pięćdziesięciolatków (91 proc.). Zgodnie z raportem najrzadziej korzystają z nich konsumenci powyżej 60 r.ż. – w tej grupie jest to 74 proc.

»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:

Wyższe ceny o 60 proc. dla 90 proc. Polaków

Potężna manipulacja na giełdzie! Interweniuje KNF

Masz garaż? Zobacz jak wysoki podatek zapłacisz

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 7-22 lutego 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa dorosłych Polaków korzystająca z internetu. Próba n = 1000.

Santander Consumer Bank – bank zajmujący się dziedziną consumer finance w Polsce.

PAP/ as/

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych