AKTUALIZACJA
Polski producent odzieży zwolnił w 2023 r. 130 osób
Firma OTCF, właściciel polskiej marki odzieżowej 4F, poinformowała o redukcji zatrudnienia o 130 osób. Spółka tłumaczy swoją decyzję stratą finansową w wysokości niemal 17,5 mln zł, jaką poniosła w ub.r.
Zdaniem producenta, perturbacje finansowe, które go dotknęły mają związek z „kontynuacją wojny na Ukrainie, wciąż wysoką inflacją, rosnącymi cenami paliw, wysokimi cenami energii a także ze zwiększonym poziomem zadłużenia i co za tym szło kosztami odsetkowymi”.
Potrzeba poprawienia płynności finansowej
Problemem miała być także nietrafiona – zdaniem spółki – kolekcja ubrań. Całości dopełnił spadek popytu związany z pogorszeniem się nastrojów konsumenckich. Zwolnienia mają poprawić płynność finansową firmy.
Jak poinformowano w sprawozdaniu finansowym, w 2023 roku spółka trzeci rok z rzędu utrzymała sprzedaż na poziomie powyżej 1,3 mld zł, zamykając okres obrachunkowy wartością 1,38 mld zł (spadek o -5,3 pkt proc. r/r). Wynik operacyjny wyniósł 14,1 mln zł, przy rentowności operacyjnej w wysokości 1,02 proc. Oznacza to spadek efektywności w porównaniu do roku 2022.
Sprzedaż w 42 krajach
OTCF założył w 1995 roku Igor Klaja. Firma łączy kompetencje sportowe i technologie ze światem mody i stylu. Specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i sprzedaży odzieży sportowej, obuwia oraz akcesoriów, dedykowanych profesjonalnym sportowcom i amatorom. Prowadzi sprzedaż w 42 krajach świata, w tym w Rumunii, Katarze, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Singapurze, Stanach Zjednoczonych czy Australii.
Wiodącą marką w portfolio firmy jest 4F, Jej kolekcje odzieżowe promowali popularni, polscy sportowcy, jak Robert Lewandowski, Kamil Stoch, Tomasz Zmarzlik czy Iga Świątek.
Źródło: dlahandlu.pl, 4F Oprac. GS
»» O bieżących wydarzeniach w gospodarce i finansach czytaj tutaj:
Fala zwolnień sunie przez Niemcy