Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Wysokie koszty i brak czasu wstrzymują rozwój e-sklepów

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 2 lipca 2014, 07:48

  • Powiększ tekst

W ciągu ostatniego roku o 4,5 proc. obniżył się odsetek respondentów uważających, że strony mobilne lub aplikacje są dla nich za drogie. Obecnie twierdzi tak 45,5 proc. badanych - wynika z badania „M-commerce w praktyce 2014”, w którym wzięli udział przedstawiciele sklepów internetowych oraz firmy zatrudniające powyżej 50 pracowników.

Kolejnym problemem, na który wskazują respondenci jest duża ilość czasu potrzebnego na wdrożenie rozwiązań mobilnych. Podobnie jak rok temu, uwagę na to zwraca 40 proc. właścicieli e-sklepów. Przeszkodą są również duże nakłady pracy, konieczne do zaprojektowania i stworzenia mobilnej wersji sklepu lub dedykowanej aplikacji sprzedażowej.

– Niestety część polskich przedsiębiorców nadal uważa, że rozwiązania mobilne mają marginalne znaczenie – mówi Piotr Krawiec, prezes zarządu platformy mGenerator.pl. – Takie założenie jest błędne i świadczy o nieznajomości potrzeb rynku, gdyż liczba użytkowników mobilnych stale rośnie. Już dziś 44 proc. Polaków posiada smartfony. Oczywiście, urządzenia te z roku na rok są coraz szybsze oraz posiadają coraz większe ekrany, jednak strona mobilna lub aplikacja zawsze będą łatwiejsze w obsłudze, niż te standardowe witryny projektowane z myślą o komputerach. Mitem jest również wysoki koszt wdrożenia takich rozwiązań czy też pracochłonność – dodaje.

Wyniki badań mGenerator.pl sugerują, że stosowne zmiany nastąpią w dość niedługim czasie. Tylko 35 proc. badanych, nie posiadających jeszcze strony mobilnej lub dedykowanej aplikacji, stwierdziło, że wdroży je w ciągu roku lud dwóch lat. 16 proc. respondentów planuje zrobić to w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Jednak zdecydowana większość badanych (49,23 proc.) zamierza wprowadzić stronę mobilną lub aplikację w ciągu najbliższego półrocza. – W porównaniu do roku ubiegłego znacząco zmalał odsetek sklepów, które o rozwiązaniach mobilnych myślą w perspektywie najbliższych dwóch lat. Właściciele zaczęli dostrzegać szansę, jaką jest pozyskanie klientów mobilnych oraz korzyści finansowe, jakie mogą dzięki temu odnieść – mówi Piotr Krawiec z mGenerator.pl. Warto dodać, że do tej pory rozwiązania mobilne wdrożyło 24 proc. sklepów internetowych oraz 5,3 proc. firm.

Z roku na rok systematycznie maleje liczba sklepów i firm, traktujących rozwiązania mobilne jako chwilową modę, która wkrótce przeminie. Co więcej, według prognoz Goldman Sachs, już w 2015 roku udział handlu mobilnego w e-commerce na świecie wyniesie 33 proc.

/Jas

Powiązane tematy

Dotychczasowy system zamieszczania komentarzy na portalu został wyłączony

Przeczytaj więcej

Dziękujemy za wszystkie dotychczasowe komentarze i dyskusje.

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych.