Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Wartość m-commerce w tym roku podwoi się

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 18 stycznia 2014, 13:25

  • Powiększ tekst

Upowszechnienie filozofii „mobile first”, mobilnych płatności, inteligentnych cen czy ekspansja sklepów internetowych do świata rzeczywistego, to główne trendy na rynku m-commerce. Według szacunków wartość tego sektora podwoi się i zbliży w tym roku do miliarda złotych. Najbardziej przyczynią się do tego branże: finansowa, usługowa, gastronomiczna oraz handel.

Jak twierdzą eksperci rok 2014 upłynie pod znakiem zwiększenia zainteresowania technologiami mobilnymi.

- Działy marketingu i przedsiębiorcy uświadomią sobie, że wdrożenie mobilnych rozwiązań jest obowiązkiem, a nie tylko ich dobrą wolą. Traktowane do tej pory „po macoszemu” mobilne strony, sklepy czy aplikacje, zyskają na popularności. To z kolei wpłynie na zwiększenie częstotliwości robienia zakupów za pomocą smartfonów oraz tabletów przez Polaków. – Tylko w zeszłym roku wartość rodzimego rynku m-commerce przekroczyła pół miliarda złotych, a w obecnym powinna zbliżyć się do miliarda

– mówi Piotr Krawiec, dyrektor generalny platformy mGenerator.pl.

Będzie inteligentniej

Na popularyzacji mobile w 2014 roku zyskają nie tylko duże firmy. Upowszechnienie idei „local buying” przyczyni się do wzrostu sprzedaży także w lokalnych sklepach oraz u dostawców usług. Możliwe będzie również wykorzystanie na szerszą skalę „smart prices” - inteligentnych cen. Będą one zmieniały się w zależności od dnia, godziny, a nawet lokalizacji klienta. W tym roku wzrośnie też zainteresowanie usługami typu „click & collect”. Możliwość rezerwacji towaru oraz jego późniejszego odbioru na miejscu, to szansa dla tradycyjnych sklepów na pozyskanie nowych klientów.

Sklepy internetowe wyjdą do klientów

Kolejnym zauważalnym trendem będzie coraz częstsze wychodzenie e-sklepów do świata realnego.

– Będzie to możliwe dzięki technologiom mobilnym, które już dziś są dostępne, ale jeszcze rzadko wykorzystywane we wsparciu sprzedaży online. Mowa m.in. o kodach QR i znacznikach NFC, a także dedykowanych dla m-commerce aplikacjach sprzedażowych wykorzystujących m.in. grywalizację. Pozwolą one na prezentację oferty e-sklepu np. na specjalnych czasowych stoiskach rozlokowanych w przestrzeni miejskiej

– wyjaśnia Piotr Krawiec z mGenerator.pl.

Płatności wreszcie prawdziwie mobilne

Ostatnim kluczowym trendem będzie dostosowanie banków oraz systemów szybkich płatności internetowych do wymagań użytkownika mobilnego. Już dziś prowadzą one prace nad stworzeniem w pełni mobilnych wersji swoich serwisów transakcyjnych.

Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych