Informacje

Fratria wydawcą „Frondy”, pismo Grzegorza Górnego w nowej odsłonie

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 22 stycznia 2015, 14:40

  • 2
  • Powiększ tekst

Pierwszy numer miesięcznika „Fronda” ukaże się w kioskach 30 stycznia. Redaktorem naczelnym pisma został Grzegorz Górny. Wydawcą jest Fratria, która tworzy miesięcznik we współpracy z wydawnictwem Fronda.

Grzegorz Górny zakładał „Frondę” w 1994 roku, a pismo stało się dla kilku pokoleń czytelników drogowskazem wyznaczającym nie tylko kierunki, ale i sposoby mówienia o wierze, o tym co duchowe i ważne. Nowa odsłona „Frondy” to, jak zapowiada wydawca, popularny miesięcznik społeczno-kulturalny, poświęcony znanym postaciom, wydarzeniom oraz zjawiskom cywilizacyjnym, kulturowym, obyczajowym i naukowym. - Chcemy prezentować sylwetki pozytywnych bohaterów zbiorowej wyobraźni i robić to w sposób odpowiadający wrażliwości większości Polaków, przywiązanych do tradycyjnych wartości, życia rodzinnego i dorobku chrześcijaństwa – wyjaśnia Grzegorz Górny. – Dziś, łącząc doświadczenie dawnej „Frondy”, z dynamizmem Fratrii, znów tworzymy rzeczy pionierskie na naszym rynku prasowym – pierwszy ilustrowany miesięcznik dla Czytelnika, dla którego ważne są sprawy ducha i wiary oraz wartości wspólnotowe, związane z patriotyzmem i rodziną.

Wydawnictwo Fratria, wydawca tygodnika „wSieci”, miesięczników „wSieci Historii” i „Gazeta Bankowa” oraz portalu wPolityce.pl podjął współpracę z Wydawnictwem Fronda, wydawcą książek i kwartalnika „Fronda Lux”, uzyskując licencję na wydawanie tytułu. - Od dawna przygotowywaliśmy się do wydania pisma społeczno-kulturalnego i niepolitycznego, które będzie nowoczesne w formie przekazu, layoucie i w sposobie narracji – mówi Tomasz Przybek, prezes Fratrii. – Rok 2014 zamknęliśmy z dobrymi wynikami wszystkich przedsięwzięć wydawniczych, co pozwala nam podjąć pracę nad kolejnymi projektami. „Fronda” to marka, doskonały tytuł związany od lat z publicystyczną debatą w Polsce. Porozumieliśmy się z wydawcą kwartalnika i wzajemnie się wspierając uruchamiamy miesięcznik, który – jak wierzę – trafi do szerokiego grona osób szukających sposobu na dobre życie, zainteresowanych pogłębianiem życia duchowego, lubiących ciekawą lekturę- podkreśla prezes Fratrii.

Miesięcznik „Fronda” ukazywać się będzie w klasycznym formacie magazynów lifestylowych (210/280), w cenie 9,90 zł i nakładzie 50 tys. egzemplarzy. Autorem layoutu jest Michał Korsun. Kampania reklamowa na start będzie oparta na publikacjach w mediach własnych wydawcy, a także w innych tytułach prasowych, w radiu oraz najpopularniejszych portalach horyzontalnych. Przygotowywana jest też akcja informacyjna prowadzona w mediach społecznościowych. Działania promocyjne wspiera agencja Apella S.A. - Grzegorz Górny i "Fronda" to mieszanka elektryzująca! Było naszym marzeniem sięgnąć do źródeł i spróbować odnowić ten legendarny, niepokorny, zadziorny, ciekawy świata tytuł. Wdzięczny jesteśmy prezesowi Wydawnictwa Fronda panu Michałowi Jeżewskiemu, że z takim entuzjazmem i zaangażowaniem podjął propozycję rozszerzenia frondowej rodziny – mówi Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii odpowiedzialny za pion redakcyjny. - Grzegorzowi Górnemu należą się podziękowania za to, że przygotował tak świetny projekt. Liczymy, że nowy tytuł zyska zaufanie Czytelników i uznanie reklamodawców, którym oferujemy pismo docierające do młodej, ambitnej, żyjącej dynamicznie grupy docelowej. Miesięcznik Fronda doskonale uzupełnia portfolio Fratrii. - dodaje

W pierwszym numerze miesięcznika „Fronda” publikują m.in. Piotr Skwieciński, Maja Narbutt, Robert Tekieli, Maciej Pawlicki, Łukasz Adamski, Marcin Kołpanowicz, Andrzej R. Potocki, Marcin Wikło. Grzegorz Górny rozmawia z Darkiem „Maleo” Malejonkiem, współtwórcą projektu „Panny wyklęte”.

Opublikowane przez ZKDP wyniki sprzedaży prasy w listopadzie wskazują, że pisma Fratrii uciekają konkurencji, powiększając przewagę wobec bezpośrednich rywali rynkowych. „wSieci” pozostaje na niezagrożonej pozycji największego konserwatywnego tygodnika opinii w Polsce. Według danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy średnia sprzedaż ogółem w okresie styczeń – listopad 2014 wynosi 77 036 egzemplarzy. Niezmiennie liderem na rynku miesięczników o tematyce historycznej pozostaje pismo prof. Jana Żaryna – „wSieci Historii”.

Powiązane tematy

Komentarze