Informacje

Fot.sxc.hu
Fot.sxc.hu

Spektakularny sukces "Sieci Historii"

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 7 lipca 2013, 20:44

    Aktualizacja: 8 lipca 2013, 10:04

  • Powiększ tekst

Sprzedaż pierwszego numer miesięcznika „Sieci Historii” (Fratria) wyniosła 55 tys. egz. - wynika z danych własnych wydawcy. Oznacza to, ze już na starcie magazyn ten mógł zająć pozycje lidera wśród miesięczników historycznych.

- Ten wynik potwierdza diagnozę wydawcy, ze czytelnicy tygodnika „Sieci” potrzebowali dobrego miesięcznika budowanego przez zespół ekspertów i pasjonatów -  mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Przybek, prezes Fratrii. „Sieci Historii” zadebiutowało na rynku 16 maja br. w nakładzie 95 tys. egz. i w cenie 4,90 zł. Redaktorem naczelnym tytułu jest prof. Jan Żaryn. Kolejne wydanie pisma trafiło na rynek 20 czerwca br. w tej samej cenie. Przybek podkreśla, ze wstępne dane ze sprzedaży drugiego numeru potwierdzają, ze może być ona jeszcze wyższa - Jesteśmy w trakcie przygotowywania trzeciego numeru - tym razem poświęconego m.in. bitwie pod Grunwaldem. Będziemy, jako patron prasowy, obecni podczas inscenizacji bitwy 13 lipca - mówi Przybek.

Z danych ZKDP wynika, ze w I kwartale br. największa średnia sprzedaż ogółem wśród miesięczników historycznych miało „Uważam Rze Historia” (Gremi Media), które rozchodziło się w liczbie 37 581 egz. Tuż za nim znalazł sie „Focus Historia” (G+J Polska; 36 304 egz.). Oba te tytuły są jednak droższe od „Sieci Historii” – „Uważam Rze Historia” ma cenę na poziomie 6,90 zł, a „Focus Historia” - 7,99 zł.

Od marca br. na rynku jest jeszcze miesięcznik „Historia Do Rzeczy” (Orle Pióro), ale nie został on zgłoszony do ZKDP i wydawca nie ma na razie takich planów ( ). W I kwartale br. raportowany do ZKDP nie był też magazyn „Newsweek Historia” (Axel Springer Polska), ukazujący się jako miesięcznik też od marca br. (wcześniej był dwumiesięcznikiem ).

Źródło: Wirtualne Media/Opr. Jas

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych