Informacje

fot. FreeImages/mokra
fot. FreeImages/mokra

Fundusz Innova Capital inwestuje w Grupę Netsprint

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 14 kwietnia 2016, 09:58

  • Powiększ tekst

Innova Capital, wiodący środkowoeuropejski fundusz private equity, zainwestował w Grupę Netsprint zajmującą się marketingiem technologicznym i big data. Fundusz nabył część udziałów od Dirlango, spółki kontrolowanej przez Łukasza Wejcherta i Macieja Żaka.

Grupa Netsprint koncentruje swe działania na wybranych, najszybciej rosnących segmentach rynku reklamy online, w których kluczową rolę odgrywają kompetencje technologiczne, wykorzystanie big data, a także właściwe zrozumienie lokalnego rynku. Siłą napędową platformy jest analizowanie danych gromadzonych na temat użytkowników (w samej Polsce to ponad 50 mln cookies), co w znacznym stopniu wpływa na podwyższenie efektywności oraz rentowności działań marketingowych dla portali i wydawców – strategicznych partnerów Netsprinta.

W skład Grupy wchodzą Netsprint i LeadR – spółki specjalizujące się w dostarczaniu rozwiązań dla rynku reklamy internetowej: reklam w modelu programatycznym, content marketingu, marketingu efektywnościowego skierowanego do eCommerce oraz e-mail marketingu. Kluczową rolę dla grupy odgrywa też mobile, z którego już teraz spółka czerpie ponad 46 proc. przychodów reklamowych. Grupa rozważa kolejne przejęcia oraz wprowadzanie nowych usług na rynek.

„Utworzenie jednej grupy z LeadR zwiększa atrakcyjność naszej oferty dla reklamodawców i wydawców, ułatwia budowanie unikatowych produktów reklamowych, łączących big data z dotarciem do użytkownika we wszystkich najważniejszych kanałach marketingu internetowego. Kluczową wartością dla Grupy Netsprint jest pozostanie niezależnym graczem, który dzięki technologii, danym oraz dużej bazie klientów bezpośrednich, umożliwia współpracę lokalnych portali i grup mediowych – wyjaśnia Artur Banach, Prezes Grupy Netsprint.

– W ramach naszej strategii inwestycyjnej, zwiększamy zaangażowanie w innowacyjne spółki o wyraźnym technologicznym DNA i dużym potencjale wzrostu. Obecnie Grupa Netsprint jest wiodącą platformą na rynku reklamy internetowej, zarówno ze względu na zakres świadczonych usług, jak również kompetentną kadrę menadżerską – komentuje Magdalena Magnuszewska, dyrektor zarządzający w Innova Capital.

– Wierzymy w potencjał technologii coraz bardziej obecnej w otaczającej nas rzeczywistości. Aktualnie rynek marketingu technologicznego jest w fazie bardzo szybkiego rozwoju, a zarząd Grupy Netsprint udowodnił, że firma jest w pełni gotowa do szerokiej ekspansji. Ciągłe innowacje produktowe, konsekwentne budowanie przychodów i sprawne wyjście na rynki zagraniczne wymagają kapitału i doświadczenia w skalowaniu firm. Dlatego też widzimy olbrzymią wartość w zaangażowaniu Innova Capital na tym etapie rozwoju Grupy Netsprint”– mówi Łukasz Wejchert, założyciel Dirlango.

ak/ inf. prasowa

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych