Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Ministerstwo Sportu i Turystyki: Już wkrótce muzea, teatry i hotele - w weekendy za pół ceny

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 23 sierpnia 2016, 13:49

  • Powiększ tekst

Muzea, zamki, teatry, kopalnie, hotele, a także ośrodki SPA - z usług tych m.in. placówek i obiektów będzie można skorzystać w weekend 23-25 września po obniżonych cenach. Do MSiT w ramach programu "Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny" zgłosiło się ok. 400 partnerów z całego kraju.

Minister sportu i turystyki Witold Bańka podkreślił dziś, że jego resortowi zależy na tym, aby wrześniowa akcja stała się nową, turystyczną tradycją. Wyraził nadzieję, że w przyszłym roku zostanie ogłoszonych, w skali kraju, kilka takich weekendów.

Bańka dodał, że program spotkał się z dużym zainteresowaniem branży turystycznej i - jak ocenił - to ogromny sukces, który przerósł jego oczekiwania. "Ogromne zainteresowanie pokazuje, że mamy ambicje, mamy cel, żeby w przyszłym roku kilka tysięcy właścicieli hoteli, pensjonatów, muzeów i innego rodzaju atrakcji turystycznych zaangażowało się w to przedsięwzięcie" - powiedział.

Podsekretarz stanu w MSiT Dawid Lasek wyjaśnił, że celem akcji "Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny" jest stworzenie banku ofert produktów i usług turystycznych w atrakcyjnych, obniżonych cenach. "Akcja ma na celu prezentację polskiej oferty turystycznej i zachęcenie Polaków do korzystania z atrakcji i usług turystycznych na terenie kraju, również w okresie poza głównym sezonem wakacyjnym" - stwierdził.

"Teraz zachęcamy rodaków do skorzystania z oferty. Jestem przekonany, że w niedalekiej przyszłości uda się rozwinąć ruch turystyczny na wysokim poziomie, także poza sezonem. To pierwszy krok w tym kierunku" - zaznaczył Bańka.

Minister sportu powiedział, że coraz więcej Polaków decyduje się na odpoczynek w naszym kraju. Jego zdaniem jest to m.in. efekt rządowego programu 500 plus, bo - jak uzasadniał - "wiele polskich rodzin stać w końcu na to, żeby odpoczywać, aby udać się na wakacje".

"Nasza akcja pełni też wymiar edukacyjno-wychowawczy - chodzi o to, aby Polacy poznawali swój kraj, żeby mogli odwiedzać miejsca, które - być może także ze względów finansowych - były dla nich niedostępne" - mówił Lasek.

MSiT zwraca uwagę, że wrześniowe, pilotażowe wydarzenie będzie wykorzystaniem sprawdzonej formuły weekendowych akcji zniżkowych organizowanych przez polskie miasta oraz regiony i przeniesienie jej na poziom krajowy.

Baza wszystkich partnerów akcji jest dostępna na stronie internetowej www.polskazobaczwiecej.pl. Turyści za pomocą interaktywnej mapy i wyszukiwarki będą mogli znaleźć interesujące ich oferty.

Akcję promuje film dostępny pod adresem:

Powiązane tematy

Zapraszamy do komentowania artykułów w mediach społecznościowych