Informacje

www.sxc.hu
www.sxc.hu

Tańszy Toruń

Zespół wGospodarce

Zespół wGospodarce

Portal informacji i opinii o stanie gospodarki

  • Opublikowano: 19 kwietnia 2013, 10:57

  • 0
  • Powiększ tekst

Goście odwiedzający Toruń od piątku mogą skorzystać ze zniżkowej oferty 130 lokali gastronomicznych, sklepów, hoteli, placówek kulturalnych i sportowo-rekreacyjnych w ramach akcji "Toruń za pół ceny". Wiosenna edycja akcji potrwa cały weekend, do 21 kwietnia.

W trzech ostatnich latach akcję organizowano pod koniec września. W tym roku zdecydowano się na dwie odsłony: 19-21 kwietnia, na inaugurację sezonu turystycznego, i 20-22 września, gdy sezon praktycznie się kończy.

Ideą akcji jest zachęcenie torunian i mieszkańców innych miejscowości do odwiedzenia Starego Miasta, a sprzyjać temu mają obniżone o połowę ceny na wszystkie lub wybrane produkty i usługi w hotelach, restauracjach, sklepach, klubach, muzeach, placówkach kultury, sportu i rekreacji. Do wiosennej edycji akcji włączyło się ponad 130 takich instytucji, firm i placówek.

Akcję "Toruń za pół ceny" wcześniej promowano nie tylko w Toruniu, ale również w Trójmieście, Poznaniu, Łodzi, Bydgoszczy, Olsztynie i Płocku. Na ulicach miast pojawili się toruńscy aktorzy, uzbrojeni w halabardy, zaopatrzeni w pierniki i materiały promocyjne.

Jak wynika z informacji zebranych przez organizatorów oraz z badań, akcja z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem zarówno ze strony instytucji i przedsiębiorców, jak i mieszkańców oraz gości odwiedzających gród Kopernika.

W zeszłym roku w akcji, która odbyła się w dniach 21-23 września, wzięło udział 111 różnych podmiotów, a ze zniżkowej oferty skorzystało blisko 33 tys. osób, w tym ok. 8 tys. gości spoza Torunia.

Wśród osób biorących udział w zeszłorocznej akcji przeprowadzono badania ankietowe. Okazało się, że przeszło połowa z nich specjalnie odwiedziła toruńską starówkę i skorzystała z ofert. Wśród gości najwięcej było mieszkańców województwa pomorskiego, głównie z Trójmiasta (prawie 25 proc.) i województwa mazowieckiego, najczęściej z Warszawy (22 proc.). Pozostali uczestnicy nie zjawili się na Starym Mieście z powodu akcji, ale gdy się o niej dowiedzieli, to skorzystali z ofert.

(PAP)

rau/ pad/

Powiązane tematy

Komentarze