
Chiński e-handel z rekordem sprzedaży w święto singli
Chińscy konsumenci znów pobili rekord zakupów internetowych, wydając w czasie niedzielnego święta singli na platformach grupy Alibaba 213,5 mld juanów (30,8 mld USD) - o 27 proc. więcej niż w 2017 roku. Wzrost wartości sprzedaży był jednak najniższy od 10 lat.
Podczas tegorocznej edycji największego chińskiego festiwalu zakupów internetowych transakcje za równowartość pierwszego miliarda dolarów zawarto już w ciągu pierwszych 85 sekund, a pierwsza godzina akcji upłynęła z wynikiem blisko 10 mld USD.
Przed godziną 16 czasu lokalnego (godz. 9 rano w Polsce) wielki licznik wyświetlany na gali Alibaby w Szanghaju wskazał 168,2 mld juanów, bijąc rekord z ostatniego święta singli. Na wyrównanie ubiegłorocznego wyniku w dolarach trzeba było poczekać ok. 1,5 godziny dłużej ze względu na kurs chińskiego juana, który jest teraz niższy niż przed rokiem.
24-godzinny festiwal zamknięto wynikiem 213,5 mld juanów - o 27 proc. wyższym niż w ubiegłym roku. Według dyrektora Alibaby Daniela Zhanga odzwierciedla to „siłę i wzrost gospodarki konsumpcyjnej Chin”.
Odnotowany wzrost jest jednak niższy niż w zeszłym roku, gdy wyniósł 39 proc., i najniższy w całej 10-letniej historii święta singli jako festiwalu konsumpcji. Pierwsze rabaty, promocje i wyprzedaże z tej okazji Alibaba wprowadził na należących do siebie platformach e-commerce w 2009 roku.
Zanim 11 listopada stał się w Chinach odpowiednikiem amerykańskiego czarnego piątku, był tam znany jako święto samotnych serc. Ze względu na datę zawierającą cztery jedynki w latach 90. XX wieku młodzi ludzie zaczęli obchodzić ten dzień jako swego rodzaju przeciwieństwo Walentynek.
PAP, mw
PAP, mw
Dziękujemy za przeczytanie artykułu!
Pamiętaj, możesz oglądać naszą telewizję na wPolsce24. Buduj z nami niezależne media na wesprzyj.wpolsce24.